ВПРОВАДЖЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ЛІГИ АКТИВНИХ УЧНІВ «ЗДОРОВА УКРАЇНА»

Ключові слова: фізкультурно-оздоровча та спортивно-масова робота, організаційно-управлінська система, спортивна орієнтація, фізична культура і спорт.

Анотація

У статті розглядаються особливості організації фізкультурно- оздоровчої та спортивно-масової роботи та модель фізичної культури у закладах загальної середньої освіти. Фізична культура є важливим засобом підвищення соціальної і трудової активності людей, задоволення їхніх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвитку дружніх стосунків між особами та спільнотами. Здоров’я людини віддзеркалює рівень життя та потенційний добробут держави, безпосередньо впливає на продуктивність праці, економіку, обороноздатність, моральний клімат у суспільстві, настрій людей. Рівень здоров’я залежить також від соціально-економічних та гігієно- екологічних умов, харчування, відпочинку, умов життя, рівня культури, освіти, стану охорони здоров’я, медичної науки та ще у багато чому від ступеня фізичної активності людини. Відсутність фізичної активності тепер вважається основним фактором ризику щодо рівня смертності в усьому світі. Рівень відсутності фізичної активності зростає у багатьох країнах, що великою мірою спричиняє переважання неінфекційних захворювань і негативні наслідки для загального здоров’я населення в усьому світі. Всесвітня організація охорони здоров’я оновила рекомендації щодо фізичної активності з урахуванням умов пандемії. На думку експертів, збільшення активності може запобігти 5 мільйонам смертей на рік. Таким чином, на підставі Концепції державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року, Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року та програми «Здорова Україна» реалізується державна політика та впровадження в Україні європейських стандартів життя. Фізична активність є винятково важливим, фундаментальним чинником формування, збереження, зміцнення здоров’я та розвитку людини, особливо у дитячому, підлітковому та юнацькому віці. Завдяки здатності організму до саморегуляції відбувається його адаптація до змін зовнішнього середовища, організм стає стійкішим і життєздатнішим.

Посилання

1. Аксьонова О.П. Особливості організації та здійснення урочної діяльності з фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів у 2009–2010 н/р. URL: http://zoippo.zp.ua/ pages/arch.html
2. Боляк А.А. Аналіз техніки базових рухів юних спортсменів у спортивній аеробіці. Актуальні проблеми фізичного виховання та спорту : Міжн. наук. конф. (Україна, Харків, 30 листопада – 1 грудня 2006 р.). Харк. нац. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди. Харків : ОВС, 2006. С. 56–58.
3. Булатова М.М. Европейский опыт: уроки и ориентиры. Спортивна медицина. 2007. № 1. С. 3–10.
4. Дубогай О.Д. Теоретичні та методичні аспекти особистісно орієнтованого підходу у фізичному вихованні дітей. Дошкільна освіта. № 2 (8). 2005 р. С. 15–18.
5. Круцевич Т.Ю. Концепція удосконалення програм з фізичної культури в загальноосвітній школі. Фізичне виховання у сучасній школі. 2012. № 2 С. 9–12. 6. Круцевич Т.Ю. Теория и методика физического воспитания. Київ : Олимпийская литература, 2003. Т. 1. С. 48–49.
7. Турчик І.Х. Розвиток у системі фізичної культури в Франції. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури/Фізична культура і спорт». 2012. Вип. 22. С. 69–74.
8. Турчик І.Х. Фізичне виховання і спорт у шкільній освіті Англії : автореф. дис. : 24.00.02. Львів, 2005. 21 с.
9. Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти / автори: Педан О.С., Коломоєць Г.А., Боляк А.А., Ребрина А.А., Деревянко В.В., Стеценко В.Г., Остапенко О.І., Лакіза О.М., Косик В.М. та інші. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Наказ Міністерства освіти і науки України від 17.08.2022 року № 752.
10. Шиян О.І. Проблеми впровадження варіативного складника навчальної програми. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2012. № 9. С. 104–107.
11. Шпільчак А.Я. Вивчення готовності учителів фізичної культури до професійної діяльності в умовах модульного навчання. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2011. Вип. 22. С. 735–740.
12. Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/115-2017-%D0%BF#Text 13. Про затвердження Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-2020-%D0%BF#Text
Опубліковано
2023-01-09
Як цитувати
Петрушевський, Є. І., & Боляк, А. А. (2023). ВПРОВАДЖЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ЛІГИ АКТИВНИХ УЧНІВ «ЗДОРОВА УКРАЇНА». Фізичне виховання та спорт, (3), 93-100. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2022-3-13
Розділ
РОЗДІЛ ІІ. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ