ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ АЕРОБІКИ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТОК 18–19 РОКІВ
Анотація
Натепер перспективним напрямом у вирішенні проблеми підвищення ефективності процесу фізичного виховання студентської молоді в закладах вищої освіти є використання в цьому процесі таких видів спортивної діяльності, як аеробіка, що дуже популярна. Тому необхідно використовувати засоби аеробіки на заняттях із фізичного виховання, на яких студенткам 18–19 років надається можливість займатися тими спортивними вправами, які їм цікаві, від яких вони отримують задоволення. Мета статті – проаналізувати специфіку засобів аеробіки та презентувати авторську програму їх використання на заняттях із фізичного виховання. Об’єкт дослідження – процес фізичного виховання в закладах вищої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел (проведено пошук інформації та з’ясування обґрунтованості наукової проблематики дослідження); педагогічні спостереження (використано для опрацювання емпіричних даних на етапах дослідження). Результати дослідження. Фізичні вправи та фізична активність пов’язані із кращою якістю життя та здоров’ям. Отже, оцінка та їх просування можуть бути корисні для досягнення бажаних переваг. З метою вдосконалення традиційної програми з фізичного виховання її було доповнено засобами аеробіки, яка є одним із небагатьох кінезіологічних видів діяльності, і адаптовано до умов дистанційного навчання, а також включено до програми кількох видів фітнесу, які є популярними серед студентства. Головною особливістю нашої програми є комбінування вправ і комплексів для розвитку аеробних і анаеробних здібностей організму, а також стретчинг. Результати дослідження показали, що програма фізичного виховання із застосуванням засобів аеробіки справляє значно більший вплив на розвиток морфомоторного статусу студенток 18–19 років, ніж класичне фізичне виховання. Висновки. Завдяки розробленій програмі здійснений аналіз застосування засобів аеробіки під час виконання простих і складних структур рухів у фізіологічних зонах аеробного навантаження, під час фізичної підготовки студентів, виявлено покращення фізичного здоров’я та фізичної підготовленості в умовах сучасних змін, а також мотивацію до занять фізичними вправами загалом.
Посилання
2. Істомін А. Оздоровчий вплив аеробіки на функціональний стан студентів-медиків. Харків : ХНМУ, 2014. 20 с.
3. Практикум з аеробіки / Н. Турчина та ін. Київ : Вид-во НАУ, 2012. 32 с.
4. Синиця С., Шестерова Л. Оздоровча аеробіка. Спортивно-педагогічне вдосконалення. Полтава : ПНПУ, 2010. 244 с.
5. Шепеленко Т., Лучко О. Засоби аеробіки щодо розвитку креативного мислення студентів залізничних спеціальностей. Здоровье, спорт, реабилитация. 2015. № 1. С. 114–116.
6. Aerobic Gymnastics : An Information Guide. URL: https://www.gymnasticsontario.ca
7. Acrobatics as a new trend in Aerobic Gymnastics / D. Chayun et al. Journal of Physical Education and Sport. 2020. Vol. 20 (2). Art. 109. Р. 759–767.
8. Formation of the Students’ Volitional Qualities in the Process of Physical Education / G. Griban et al. International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2020. № 8 (6). P. 505–517.