УЧНІВСЬКИЙ/СТУДЕНТСЬКИЙ ТИЖДЕНЬ ОЛІМПІЙСЬКОГО РУХУ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Анотація
У статті, на основі систематизації та аналізу літературних даних, зазначено, що в сучасних умовах особливої значущості у сфері спілкування набуває олімпійська освіта, яка створюється з метою зміцнення здоров’я, організації активного відпочинку, задоволення інтересів і духовних потреб учнів/студентів та є складовою освіти з фізичного виховання. Гіпотеза дослідження полягає в тому, що комплексна система побудови олімпійської освіти на відповідних заходах сприяє підвищенню ефективності занять фізичного виховання та зміцнює здоров’я молоді. Актуальність і доцільність дослідження зазначеної проблеми посилюється необхідністю подолання наявних суперечностей у середній та вищій школах. Мета дослідження полягає у виявленні та науковому обґрунтуванні значущості олімпійської освіти на прикладі проведення тижня олімпійського руху серед учнів та студентів сьогодення. Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань використано теоретичні методи дослідження: науковий аналіз розвитку олімпійської освіти; вивчення різних наукових поглядів на досліджувану проблему, осмислення вітчизняного та зарубіжного досвіду застосування зустрічей з олімпійцями, їх досвіду у процесі фізичного виховання учнів та студентів, узагальнення теоретичних і методичних засад. У процесі дослідження літературних даних і педагогічного спостереження, виявлені основні фактори, що негативно впливають на системи організму в процесі навчальної діяльності. До них відносяться: низька рухова активність, тривала статична напруга груп м'язів, що підтримують робоче положення сидячи, напруга й перенапруга зорового й слухового аналізаторів, локальні по амплітуді руху м'язів верхнього плечового пояса й шиї. Дані заходи оптимізували діяльність учнів/студентів, стимулювали розуміння навчання та занять з фізичного виховання, що є на сьогодні, надзвичайно важливим фактором, враховуючи вплив малорухомого способу життя, попереднього онлайн навчання та нерозуміння більшості молоді важливості рухової активності.
Посилання
2. Булатова М. М., Єрмолова В. М. Олімпійська освіта у системі навчальновиховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів України. К. : Олімп. л-ра. 2007. 44 с.
3. Галан Я. П. Олімпійська освіта в контексті патріотичного виховання дітей: монографія. Чернівці, 2022. 216 с.
4. Данилко В. М., Кравченко Т. П. Формування здорового способу життя молоді засобами фізичного виховання. Теорія і практика фізичної культури і спорту. Переяслав, 2023 № 3(2023). С. 55–61.
5. Денис Силантьєв: shkola321@ukr.net https://www.google.com/url? sa=t&rct=j&q=&esrc=s&-source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjvhs (дата звернення: 04.10.2023).
6. Кравченко А. В., Борисова О. В., Романенко О. В., Головко В. В. Напрямки та перспективи розвитку Парку природи «Беремицьке» : тези. Міжнар. наук. практ. інтернет – конф. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2021. 190 с.
7. Кузнєцова О. Т. Методична система застосування оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання студентів : автореф. дис… доктора
педагогічних наук : 13.00.02. Київ, 2018. 45 с.
8. Лоза Т. О., Баранюк Т. Ю. Ігрова діяльність – основа навчання молодших школярів в Новій українській школі. Сучасні проблеми фізичного виховання і спорту різних груп населення. Суми, 2020.
9. Моїсеєв С. О. Розвиток педагогічної майстерності вчителя фізичної культури у вимірах фахових конкурсів : навчально-методичний посібник Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2018. 193 с.
10. Обозний В. В., Борисова О. В., Романенко О. В., Кравченко А. В. Методичні рекомендації до написання і оформлення магістерських робіт за спеціальністю 242 «Туризм». Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2020. 41 с.
11. Обозний В. В., Романенко О. В., Щабельська В. Г. Виробнича практика майбутніх менеджерів туризму спеціальності 242 «Туризм» спеціалізації «Міжнародний туризм» : методичні вказівки. К. : Видавництво НПУ ім.. М. П. Драгоманова, 2019. 50 с.
12. Платонов В. Н., Бубка С. Н., Булатова М. М. Олимпийский спорт : в 2 т. : под общ. ред. В. Н. Платонова. К. : Олимпийская литература, 2009. Т. 2. 684 с.
13. Романенко О. В. Легка атлетика. Методична розробка для студентів факультету фізичного виховання заочного відділення. Запоріжжя, 2001. 20 с.
14. Романенко О. В. Системи гостинності в туризмі: навчальний посібник. К. : Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. 321 с.
15. Романенко О. В. Туризм: корекційна педагогіка, фізичне виховання. Практикум наукових досліджень : навчальний посібник для студентів педагогічних вищих навчальних закладів. К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2012. 345 с.
16. Романенко О. В., Головко В. В., Фокін С. П. Організація транспортних послуг : навчальний посібник. К. : Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2022. 434 с.
17. Романенко О. В., Наровлянський О. Д., Смирнов І. Г Організація екскурсійних послуг : навчальний посібник. К. : Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2021. 497 с.
18. Романенко О. В., Щербак Л. В., Головко Л. В. Організація послуг харчування у туризмі : навчальний посібник. К. : Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2022. 515 с.
19. Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти 1–2 класи. К. : ТД ОВІТА – ЦЕНТР, 2018. 240 с.
20. Факультет фізичного виховання, спорту і здоров'я Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. https://ffvsz.udu.edu.ua/ (дата звернення: 04.10.2023).
21. Academie National Olympique: Fondation. Perspectives. Activites. Lausanne : IOC, 1992.
22. Filaretos N. The International Olympic Academie. International Olympic Academie 31th Session. Olympia, 1992. P. 45–51.
23. Galan, Yaroslav., Perederiy, Vira., Beshlei, Оlga (2021). OLYMPIC EDUCATION – Part 1. Theoretical and methodological principles
24. Jackson Roger. Sport administration manual. Hurford Enterprises Ltd. The University of Calgary. Canada. 2005. 339 p.
25. Lauerbach Ernst. The Propagation of Olympic Principles in Schools. Report of the 12 th Session of the IOA. Athens, 1972. P. 98–107.