ПОКРАЩЕННЯ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ СТУДЕНТОК ЗВО ЗАСОБАМИ СИЛОВОГО ФІТНЕСУ
Анотація
Серед головних причин погіршення стану здоров’я студентської молоді науковці вбачають у неефективності сучасної організації фізичного виховання у ЗВО України. Одним зі шляхів вирішення цієї проблеми є підвищення у студентської молоді мотивації до систематичних занять фізичними вправами за рахунок упровадження в освітній процес нових видів фізкультурно-оздоровчої діяльності. Одним із відносно молодих видів рухової активності, що сьогодні набирають великої популярності у студентському середовищі, є силовий фітнес. Мета – визначити вплив занять силовим фітнесом на функціональний стан і фізичний розвиток студенток закладів вищої освіти. Для досягнення поставленої мети використовувалися такі методи: теоретичні; емпіричні; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Дослідження проводилися на базі Дніпровського державного технічного університету, заняття відбувалися офлайн. Для перевірки впливу занять силовим фітнесом функціональний стан і фізичний розвиток студенток організовано педагогічний експеримент тривалістю вісім місяців. У дослідженні взяли участь студентки І–ІІ курсів віком 17–19 років. Студентки були поділені на дві групи: КГ – контрольна група (n=43) та ЕГ – експериментальна група (n=45). Контрольна група займалася за загальноприйнятою програмою з фізичної культури, а експериментальна група займалася на заняттях силовим фітнесом. Заняття проводилися два рази на тиждень. Упровадження засобів силового фітнесу на заняттях з фізичної культури протягом навчального року показало, що відбулося значне статистично достовірне (p<0,05) підвищення функціональних показників та фізичного розвитку студенток експериментальної групи. Показники дівчат контрольної групи мали позитивну динаміку, але не досягли статистично достовірних відмінностей (p>0,05). Узагальнюючи результати педагогічного експерименту, можна стверджувати про високу ефективність використання силового фітнесу у системі фізичного виховання, що сприяло покращенню функціональних показників та фізичного розвитку студенток. Упровадження силового фітнесу виконує здоров’язберігаючу роль та формує позитивне відношення до занять фізичною культурою та спортом здобувачів ЗВО.
Посилання
2. Бейгул І.О., Волчков Д.І. Фізичний фітнес як засіб зміцнення здоров’я людини. І Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Перспективи стабільного економічного розвитку та соціальних комунікацій в умовах сучасних викликів: вітчизняні реалії та світовий досвід», м. Кам’янське, 25–26 квітня 2024 р. Кам’янське, 2024. С. 559–561.
3. Боднар А.І. Удосконалення адаптаційних можливостей жінок 18–21-річного віку з використанням програм танцювального та силового фітнесу : дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02. Миколаїв, 2021. 245 с.
4. Демідова О., Єлісєєва Д., Степанова І., Ковтун А. Використання елементів спортивних танців у процесі фізкультурно-оздоровчих занять танцювальною аеробікою для покращення фізичного стану дівчат 19–20 років. Спортивний вісник Придніпров’я. 2021. № 1. С. 100–114. https://doi.org/10.32540/2071-1476-2021-1-100
5. Жамардій В.О. Технологія формування цільового блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. 2020. Вип. 1(121). С. 39–44. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series 15.2019.1(121)20.08
6. Квасниця І.М., Гнатчук Я.І., Бугайов М.Л., Волков В.В. Аналіз стану рухової активності здобувачів вищої освіти неспортивних спеціальностей. Фізичне виховання та спорт. 2022. № 2. С. 20–26. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2022-2-03
7. Лаврентьєв О., Андріяш В., Деркач О., Бербеничук В. Обґрунтування фізичних навантажень студентської молоді засобами силових видів спорту. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. 2024. Вип. 11(184). С. 95–101. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.11(184).19
8. Пангелова Н., Круцевич Т., Москаленко Н. Сучасні підходи до класифікації фітнес-програм. Спортивний вісник Придніпров'я. 2022. № 1. С. 78–88. https://doi.org/10.32540/2071-1476-2022-1-078
9. Соколов О.В., Сидорин В.О. Комплексна оцінка стану здоров’я студентів. Фізичне виховання та спорт. 2021. № 1. С. 102–107. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-1-14
10. Степанова І., Черевко С., Плошинська А. Фізична підготовленість студентів під впливом занять атлетичною гімнастикою. Спортивний вісник Придніпров'я. 2018. № 2. С.140–143.
11. Тищенко В.О., Гончаревський М.Г., Соколова О.В., Товстоп’ятко Ф.Ф. Удосконалення фізичного стану та фізичної підготовленості студентів закладу вищої освіти інноваційними засобами. Фізичне виховання та спорт. 2023. № 4. С. 42–48. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2023-4-05
12. Cigerci A., Genc H. The effect of strength training with different frequency on untrained university students. Physical Education of Students. 2020. Vol. 24(4). P. 186–93. https://doi.org/10.15561/20755279.2020.0401
13. Derkach S., Khudolii O., Golenkova Yu. Influence of Strength Fitness Classes on the Development of Motor Abilities of High School Students. Journal of Learning Theory and Methodology. 2023. Vol. 4(1). P. 13–18. https://doi.org/10.17309/jltm.2023.4.02
14. Jonathan Lanter, Todd Estel Layne, Carol C. Irwin. Analysis of Instruction on a University Strength Training Activity Course. Physical Educator. 2020. Vol. 77. P. 742–758. https://doi.org/10.18666/TPE-2020-V77-I4-7681
15. Krasova I., Semyzorova A., Deineko A., Beihul I., Shyshkina O. Barre-fitness as a modern means of improving the health of women in the first period of adulthood. Physical Rehabilitation and Recreational Health Technologies. 2023. Vol. 8(1). P. 29–38. https://doi.org/10.15391/prrht.2023-8(1).04