ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КОНСТРУЮВАННЯ ПІДСИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СПІВРОБІТНИКІВ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ ТА ОБОРОНИ ДО ДІЯЛЬНОСТІ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ
Анотація
У статті розглядаються питання теоретичних засад конструювання підсистеми підготовки майбутніх співробітників сектору безпеки та оборони в екстремальних умовах, які охоплюють основи, принципи і підходи, що забезпечують ефективність підготовки в умовах високого ризику та стресу. Сьогодні спостерігається загроза на національному та глобальному рівнях, зростає потреба у висококваліфікованих фахівцях для роботи в екстремальних умовах. Для максимальної ефективності підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності в екстремальних умовах, із підвищеним рівнем ризику та стресу теоретичні засади конструювання результативної підсистеми підготовки майбутніх співробітників сектору безпеки необхідними є принципи, основи та підходи, що забезпечують максимально ефективну підготовку до професійної діяльності в умовах високого ризику та стресу. Також важливими є розроблення методів навчання, які дають змогу майбутнім фахівцям набути практичних навичок, розвинути психологічну стійкість, здатність до швидкого прийняття рішень, що є необхідним для специфіки вибраної професії, а також уміння працювати в команді. Уперше запропоновано теоретичні засади, що інтегрують новітні методи навчання, які забезпечують ефективну підготовку майбутніх співробітників сектору безпеки та оборони до професійної діяльності в умовах високого ризику та стресу. Зроблено акцент як на практичних навичках, так і на психологічній стійкості, умінні ефективно та швидко приймати важливі рішення в кризових ситуаціях, що включає нові підходи до тренувальних занять для формування майбутніх фахівців здатності до роботи в умовах стресу як індивідуального, так і колективного характеру для успішного виконання поставлених завдань. Розроблено основні з теоретичних засад, які лежать в основі таких навчальних підходів, як: теорія інтерактивного навчання; концепція побудови знань; стратегії інтерактивного навчання та симуляції; методика навчання через моделювання ситуацій; персоналізоване навчання. Теоретичні засади конструювання підсистеми підготовки майбутніх співробітників сектору безпеки та оборони повинні враховувати комплексний підхід та низку аспектів: фізичних, технічних, психологічних; комплексний підхід, який включає фізичні, психологічні та технічні напрями в умовах підвищеного стресу та ризику. Визначено, що теоретичні засади конструювання результативної підсистеми підготовки майбутнього співробітника сектору безпеки та оборони до професійної діяльності в екстремальних умовах охоплюють основи, принципи і підходи, що забезпечують ефективність підготовки в умовах високого ризику та стресу.
Посилання
2. Бейкун А.Л., Ромашко О.М. Правове регулювання сектору безпеки і оборони: сутність та зміст. Юридична наука. 2020. № 3(105). С. 30. DOI: 10.32844/2222-5374-2020-105-3.16.
3. Богуславський В.В., Булах С.М., Бачинська Н.В. Актуальні дослідження спеціальної фізичної та психологічної підготовки сил охорони правопорядку в екстремальних умовах. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2024. Вип. 3К(176). С. 94–98. DOI: https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3К (176).21.
4. Веселов М.Ю., Пилипів Р.М. Громадський контроль (нагляд) за сектором безпеки і оборони в умовах воєнного стану. Юридичний науковий електронний журнал. 2022. № 5. С. 347–350. DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2022-5/80.
5. Гончаренко Г.А. Управління сектором безпеки: поняття й сутність. Вчені записки ТНУ імені В.І Вернадського. Серія «Юридичні науки». 2020. Т. 31(70). № 2. С. 40.
6. Каляєв А.О. Сили безпеки і оборони у системі воєнної безпеки держави. Демократичне врядування. 2020. Вип. 2(26). DOI: https://doi.org/10.33990/2070-4038.26.2020.228508.
7. Таймасов Ю.С. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх фахівців цивільного захисту до самозбереження у професійній діяльності : автореф. дис. … д. пед. н. Харків, 2021. 40 с.