ВИКОРИСТАННЯ ТАБАТА-ТРЕНУВАНЬ З ЕЛЕМЕНТАМИ ВОЛЕЙБОЛУ ДЛЯ СТУДЕНТІВ
Анотація
Сьогодні у закладах вищої освіти під час проведення практичних спортивних занять використовуються різні методики викладання, інструментарій яких дає змогу покращити процес навчання та досягти передбачених освітньою програмою, загальних та спеціальних компетенцій здобувачів освіти. Одним з ефективних методологічних підходів, що дають змогу переосмислити сучасний стан педагогічної діяльності як освітнього простору та намітити шляхи його модернізації в країні, є впровадження інновацій у педагогічну діяльність. У статті розглядається актуальність упровадження інноваційної системи – табата-тренування на заняттях із волейболу для студентів, яка розвиває не лише необхідні фізичні якості, а й удосконалює технічну підготовку з волейболу, а саме: передачу м’яча двома руками зверху, прийом м’яча двома руками знизу, блокувальні дії, нападаючі удари, переміщення тощо. Показано певні особливості занять волейболом із додаванням до них нової системи тренувань з елементами «Табата», компоненти якої позитивно впливають на фізичне навантаження студентів і на розвиток їхніх фізичних якостей. Актуальність питання підтверджується постійним удосконаленням методики навчання гри у волейбол. Виходячи із цього, основна мета нашої статті – дослідити систему «Табата» й адаптувати її до тренувальних занять із волейболу для студентів. Додаються комплекси вправ без предметів та з м’ячом за системою «Табата» для студентів-початківців та необхідні вимогі до їх використання, а також представлено комплекс інтервального тренування по системі «Табата», яка показала свою ефективність під час практичних занять. Статтю присвячено актуальним проблемам, які вирішуються у процесі спортивної освіти студентів на навчальних заняттях, спрямованих на освоєння програмного матеріалу, що дає змогу забезпечити загальну та професійно-прикладну фізичну підготовленість, визначальну психофізичну готовність студента до вибраної професії.
Посилання
2. Крапівіна К., Мусієнко О. Нетрадиційний підхід до традиційної фізичної культури. Львів, 2006. 300 с.
3. Katsunori Tsuji, Yuzhong Xu, Xin Liu, Izumi Tabata. Effects of short‐lasting supramaximal‐intensity exercise on diet‐induced increase in oxygen uptake. Physio.l Rep. 2017. V. 5, N. 22. P.
4. Протокол Табата: високоінтенсивне інтервальне тренування made in Japan. URL: https://ua.tribuna.com/blogs/blogenyatko/3078130-protokol-tabata-vysokointensyvne-intervalne-trenuvannya-made-i/
5. Табата – для кого і для чого ці тренування. URL: https://fitcurves.org/ua/blog/tabata-trenirovki/ (дата звернення: 28.03.2024).
6. Tabata I., Nishimura K., Kouzaki M., Hirai Y., Ogita F., Miyachi M., et al. Effects of moderate intensityendurance and high intensity‐intermittent training on anaerobic capacity and V˙O2max. Med. Sci. Sports Exerc. 1996. V. 28. P. 1327–1330.