МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: змішане навчання, спорт, цифрові технології, професійна підготовка, освітній процес

Анотація

У статті розкрито значення змішаного навчання як інноваційної освітньої стратегії, спрямованої на формування ключових професійних компетенцій, що відповідають вимогам сучасного суспільства. Особливу увагу приділено необхідності комплексного підходу до інтеграції теоретичних знань, практичних навичок і цифрових інструментів у навчальний процес. Здійснено детальний аналіз чинних підходів до впровадження змішаного навчання. Запропоновано авторську модель, яка включає чотири основні компоненти: теоретичний, практичний, цифровий і самостійну роботу студентів. Упровадження цієї моделі сприяє не лише підвищенню ефективності освітнього процесу, а й створенню умов для розвитку самостійності, критичного мислення й адаптивності студентів. Акцент зроблено на використанні цифрових технологій, зокрема таких інструментів, як інтерактивні симуляції, онлайн-курси, віртуальні платформи для дистанційного навчання. Завдяки їм студенти можуть отримувати доступ до навчальних матеріалів у будь-який час і з будь-якого місця, що сприяє гнучкостій доступності навчання. Однак у процесі впровадження змішаного навчання виникають значні виклики, а саме: недостатня технічна база навчальних закладів, низький рівень цифрової грамотності студентів і викладачів, а також відсутність чітких методичних рекомендацій для викладачів. Додатково розглянуто необхідність систематичного підвищення кваліфікації викладачів і створення програм з розвитку цифрової грамотності студентів. У статті акцентується увага на важливості забезпечення технічної та методичної підтримки для всіх учасників освітнього процесу. Надано практичні рекомендації для закладів вищої освіти, які передбачають модернізацію технічної бази, розроблення навчальних програм, орієнтованих на змішане навчання, організацію тренінгів для викладачів і створення інтерактивного освітнього середовища. Упровадження таких підходів сприятиме якісному вдосконаленню освітнього процесу, розвитку в студентів цифрових компетентностей і підготовці висококваліфікованих фахівців, здатних ефективно працювати в умовах сучасного ринку праці.

Посилання

1. Атаманюк С. Підготовка майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності: методологічна основа. Освіта. Інноватика. Практика. 2022. № 10 (3). С. 6–15. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol10i3-001.
2. Лазоренко С. Результати експериментальної підготовки майбутніх фахівців із фізичної культури і спорту до впровадження цифрових технологій у професійній діяльності. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. № 34 (3). С. 266–272.
3. Мосейчук Ю.Ю., Цибанюк О.О. Європейський досвід підготовки вчителя фізичної культури до індивідуальної роботи з учнями. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт». 2022. № 6 (151). С. 102–105.
4. Семеніхіна О., Юрченко А., Рибалко П., Шукатка О., Козлов Д., Друшляк М. Підготовка майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання засобів Digital Health у професійній діяльності. Information Technologies and Learning Tools. 2022. № 89. С. 33–47. 10.33407/itlt.v89i3.4543.
5. Сущенко А.В. Інформаційно-комунікаційні технології і засоби навчання в професійній підготовці майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту. Вісник Запорізького національного університету. Серія «Фізичне виховання та спорт». 2012. № 1 (7). С. 104–111.
Опубліковано
2025-05-27
Як цитувати
Симонік, А. В., Воронкова, Т. В., & Сватьєв, В. А. (2025). МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. Фізичне виховання та спорт, (1), 125-131. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2025-1-16
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають