КРИКЕТ: ІСТОРІЯ, ТЕХНІКО-ТАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ОСВІТНІЙ ПОТЕНЦІАЛ

Ключові слова: крикет, історія спорту, командна гра, техніко-тактичні особливості, формати гри, освітній потенціал, soft skills, фізичне виховання

Анотація

Стаття присвячена аналізу історичних витоків, техніко-тактичних особливостей та освітнього потенціалу крикету як одного з наймасовіших видів спорту у світі. Обґрунтовано актуальність інтеграції цього виду спорту у систему фізичного виховання і професійної підготовки фахівців із фізичної культури і спорту. Висвітлено багатовимірний характер крикету як спортивного, культурного й освітнього феномена, що сприяє розвитку фізичних, психічних і соціальних компетентностей. Розглянуто основні етапи становлення крикету – від народної гри до сучасного глобального феномена. Проаналізовано структуру та правила змагань, охарактеризовано техніко-тактичні особливості діяльності гравців різних амплуа. Запропоновано порівняльну характеристику трьох основних форматів гри (Тест-матч, One Day International, Twenty20), яка дозволяє простежити відмінності у динаміці, тривалості та цільовій аудиторії.Наголошено, що освітній потенціал крикету полягає у формуванні комунікативних навичок, стратегічного мислення, емоційної стійкості та здатності до командної взаємодії, що відповідає сучасним освітнім стратегіям розвитку «soft skills». Практична значущість дослідження полягає у можливості використання крикету як засобу розширення спектра ігрових видів спорту в освітньому процесі, а також у професійній підготовці майбутніх фахівців із фізичної культури. Перспективи подальших досліджень пов’язані з адаптацією методик навчання крикету для різних освітніх рівнів та порівнянням його ефективності з традиційними ігровими видами спорту.

Посилання

1. Encyclopaedia Britannica. (2025, July 27). Cricket: Technical development. In Britannica. Retrieved from: https://www.britannica.com/sports/cricket-sport/Technical-development
2. International Cricket Council (ICC). (n.d.). History of cricket: Early cricket. Retrieved from https://www.icc-cricket.com/about/cricket/history-of-cricket/early-cricket
3. IJRAR. (2024). Evolution of cricket techniques and strategies. International Journal of Research and Ana-lytical Reviews (IJRAR). Retrieved from: https://www.ijrar.org/papers/IJRAR19D5908.pdf
4. Laws of Cricket. (2025, August). In Wikipedia. Retrieved from: https://en.wikipedia.org/wiki/Laws_of_Cricket
5. Teaching Cricket in PE: Engaging strategies for success. (2025, March). GoPHErSport Blog. Retrieved from: https://blog.gophersport.com/cricket-the-better-striking-and-fielding-activity/
6. The Green World School. (2024, December 8). The importance of cricket activities in schools. Retrieved from: https://thegreenworldschool.com/the-importance-of-cricket-activities-in-schools/
7. Wikipedia contributors. (2025, August 30). Cricket. In Wikipedia. Retrieved from: https://en.wikipedia.org/wiki/Cricket
8. Wikipedia contributors. (2025, August). History of cricket. In Wikipedia. Retrieved from: https://en.wiki-pedia.org/wiki/History_of_cricket
Опубліковано
2025-11-28
Як цитувати
Mohan Singh, R., & Скрипченко, І. Т. (2025). КРИКЕТ: ІСТОРІЯ, ТЕХНІКО-ТАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ОСВІТНІЙ ПОТЕНЦІАЛ. Фізичне виховання та спорт, (3), 9-13. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2025-3-01
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ