ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В БАСКЕТБОЛІ: АНАЛІТИКА ТА ВІДЕОАНАЛІЗ ДЛЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
Анотація
У статті представлено результати комплексного дослідження впливу сучасних цифрових технологій на організацію, зміст та ефективність тренувального процесу в баскетболі. Розглянуто можливості аналітичних систем, трекінгових технологій та відеоаналізу як інноваційних інструментів підвищення рівня технічної і тактичної підготовки спортсменів. Проаналізовано сучасні тенденції цифровізації спорту, що змінюють підходи до планування, контролю та корекції тренувальних програм, сприяючи підвищенню індивідуальної майстерності й командної злагодженості. Особливу увагу приділено ролі відеоаналізу у деталізації технічних дій, виявленні помилок, формуванні зворотного зв’язку та прийнятті оперативних рішень у процесі підготовки. Висвітлено переваги застосування аналітичних платформ для тактичних тренувань, розробки ігрових стратегій та моделювання змагальних ситуацій. Детально розглянуто способи інтеграції цифрових рішень у навчально-тренувальний процес, передматчеву підготовку та матчеву діяльність команд різного рівня. Наведено приклади використання трекінгових систем (Second Spectrum, SportVU), сенсорів і платформ аналітики (Catapult, Kinexon, Hudl, Noah) у провідних командах NBA – Golden State Warriors, Houston Rockets та Toronto Raptors. Такі системи забезпечують збір великих масивів даних, просторово-часовий аналіз дій гравців, побудову теплових карт, прогнозування ігрових сценаріїв і створення персоналізованих програм. Зазначено, що цифрові технології сприяють об’єктивному оцінюванню ефективності технічних елементів, оптимізації навантажень, профілактиці травм, підвищенню результативності командної взаємодії та формуванню конкурентних переваг. Впровадження таких інструментів відкриває нові можливості для підвищення якості підготовки баскетболістів і досягнення стабільно високих спортивних результатів на міжнародній арені.
Посилання
2. Філенко Л. В., Церковна О. В. Інформаційно-комунікаційні технології вивчення елементів баскетболу у процесі фізичного виховання студентів. Спортивні ігри. 2019. № 4(14). С. 110–120. DOI: 10.15391/si.2019-4.11.
3. Вербіцький С., Пітин М., Каратник І. Перспективи удосконалення технічної підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки за допомогою застосування інтерактивних методів навчання. Спортивні ігри. 2022. № 3(25). С. 4–16. DOI: 10.15391/si.2022-01..1-1476-2022-2-123.
4. Костюк А. О. Використання цифрових технологій у спортивному тренуванні. Харків : ХНУВС, 2018. 156 с.
5. Papalexakis E., Pelechrinis K. tHoops: A Multi-Aspect Analytical Framework for Spatio-Temporal Basketball Data. 2017. https://arxiv.org/abs/1712.01199.
6. Van Zandycke G., Somers V., Istasse M., Del Don C., Zambrano D. DeepSportradar-v1: Computer Vision Dataset for Sports Understanding with High Quality Annotations. 2022. arXiv:2208.08190. https://arxiv.org/abs/2208.08190.
7. Shah R., Romijnders R. Applying Deep Learning to Basketball Trajectories. 2016. https://arxiv.org/abs/1608.03793.
8. Terner Z., Franks A. Modeling Player and Team Performance in Basketball: A Review. 2020. https://arxiv.org/ abs/2008.09724.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
ISSN (Print) 





