ОБҐРУНТУВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ТАБАТА НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ВНЗ

  • Б.В. Кокарев
  • С.А. Щербій
  • С.І. Данильченко
  • К.В. Шеховцова
Ключові слова: Табата, фитнес, методика, физическая подготовленность, интервальная тренировка

Анотація

Розглянуто питання ефективності застосування методики Табата на заняттях з фізичного виховання студентів 1-2 курсів ВНЗ для покращення фізичної підготовленості студенток 17-20 років. Цей спосіб позитивно впливає на швидкісні дані, збільшує витривалість, зміцнює серцево-судинну систему. Займаючись за пропонованою авторською методикою, студентки змогли досягти кращої фізичної форми, що знайшло вираження в більшому прирості показників загальної витривалості, швидкісно-силових здібностей, гнучкості, стрибучості. На початку експерименту було виявлено, що за всіма представленими тестами статистично значущих відмінностей між результатами контрольної та експериментальної груп не було. Аналіз моніторингу фізичної підготовленості студенток 1-2 курсів під час експерименту показав позитивну динаміку основних фізичних якостей студенток у процесі занять з фізичного виховання. Згідно з аналізом отриманих результатів доведено високу ефективність використання запропонованої системи. Визначено позитивний вплив занять на фізичну підготовленість студентів, показано позитивну динаміку основних фізичних якостей студенток у процесі занять з фізичного виховання. У студенток, які брали участь в експерименті, з’явилася переконаність у необхідності регулярно займатися фізичною культурою та спортом, оскільки ця програма плавно та рівномірно опрацьовує всі основні групи м’язів, покращує працездатність, поставу та фігуру, створює сприятливий психоемоційний фон для подальшого фізичного вдосконалення. Можна констатувати, що ця методика може розглядатися як новий зміст навчального процесу з фізичного виховання та засіб формування загальнокультурної компетенції, що характеризує готовність її використання для самовиховання, підвищення адаптаційних резервів організму та зміцнення здоров’я студентської молоді.

Посилання

1. Болотин А.Э. Структура и содержание педагогической концепции совершенствования многоуровневой системы физического воспитания в России / А.Э. Болотин, В.А. Чистяков // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – СПб., 2013. – № 3 (97). – С. 35–41.
2. Коломийцева О.Э. Уровень развития физических качеств и сенсорных систем студенток педагогического колледжа / О.Э. Коломийцева, Н.Н. Терентьева // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Х. : ХДАФК, 2001. – Вип. 4. – С. 28 – 30.
3. Кокарева С.М. Обґрунтування використання вправ TRX та методики Ізумі Табата для організації занять із загальної фізичної та спеціальної рухової підготовки спортсменів у ігрових видах спорту / С.М. Кокарева, Б.В. Кокарев // Фізична культура, спорт та здоров’я нації: зб. наук. праць. – Житомир : ФОП Євенок О. О., 2016. – Вип. 2. – С. 69 – 73.
4. Кокарева С.М. Система Табата як напрямок удосконалення процесу фізичної підготовки футболістів / С.М. Кокарева // Фізична культура, спорт та здоров’я нації: зб. наук. праць. – Вінниця : ТОВ «Планер», 2017. – Вип. 3(22). – С. 314 – 319.
5. Осыченко М. В. Реализация вариативного компонента дисциплины «Физическая культура» на основе современных фитнес-технологий / М. В. Осыченко, В. С. Скрипкин // Теория и практика физической культуры. – М., 2013. – № 9. – С. 11–14.
6. Прыткова Е. Г. Актуальные проблемы и направления совершенствования вузовского физического воспитания / Е. Г. Прыткова, В. Б. Мандриков // Молодой ученый, Т.2. – Казань, 2012. – №1. – С. 118 – 122.
7. Стойчева С.С. Система упражнений B.E.S.T. FIT как новое содержание занятий физической культурой в ВУЗе / С.С. Стойчева, А.Г. Поливаев // Омский научный вестник : Физическая культура и спорт. – Омск, 2014. – № 3 (129). – С. 174 – 176.
8. Теорія і методика фізичного виховання (Загальні основи теорії і методики фізичного виховання) : підручник / Під. заг. ред. Т.Ю. Круцевич, Т.1. – К. : Олімпійська література, 2012. – 392 с.
9. Фомичева Н. В. Технологии и подходы к организации учебного процесса по физической культуре в современной системе физкультурного образования / Н. В. Фомичева, А. Г. Поливаев, Н. А. Волохина, А. Н. Родионов // Сибирский педагогический журнал. – Новосибирск : НГПУ, 2013. – № 6. – С. 61–64.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Кокарев, Б., Щербій, С., Данильченко, С., & Шеховцова, К. (2017). ОБҐРУНТУВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ТАБАТА НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ВНЗ. Фізичне виховання та спорт, (1), 49-56. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/821

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають