ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ЗДІЙСНЕННЯ РЕКРЕАЦІЙНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

  • В.О. Кашуба
  • Н.М. Гончарова
  • Г.О. Бутенко
Ключові слова: організаційно-методичні умови, рекреація, здоровʼя, школярі, фізичне виховання

Анотація

На основі аналізу літературних джерел сформульовано коло проблемних питань щодо здоровʼя дітей шкільного віку на сучасному етапі розвитку сфери фізичної культури та спорту. Розглянуто можливість розширення змісту позаурочної форми роботи молодших школярів за рахунок реалізації рекреаційно-оздоровчої діяльності з використанням засобів оздоровчого туризму. Розкрито зміст оздоровчого туризму як засобу фізичного виховання, що має різнобічний вплив на здоровʼя дітей в молодшого шкільного віку, характеризуються значним оздоровчим ефектом, високою емоційністю занять, сприяє підвищенню рухової активності дітей, забезпечує можливість реалізації рекреаційної складової фізичного виховання.

Запропоновано організаційно-методичні умови здійснення спортивних і розважальних заходів, що реалізуються через комплекс соціальних, педагогічних і організаційних умов. Соціальні умови забезпечують ряд соціальних передумов для доступного використання різних видів рухової активності у вільний час. Педагогічні умови складаються з комплексу форм та методів виконання фізичних вправ. Організаційні умови передбачають цілеспрямоване створення середовища, сприятливого для оздоровлення. Єдність комплексу запропонованих умов дозволяє реалізувати багатовекторну структуру впливу на здоровʼя дітей шкільного віку та впровадити фізкультурно-оздоровчу діяльність у процес фізичного виховання.

Посилання

1. Альошина А.І. Профілактика й корекція функціональних порушень опорно-рухового апарату дошкільнят, школярів та студентської молоді у процесі фізичного виховання / А. І. Альошина. – Луцьк, 2015. – 356 с.
2. Андрєєва О. Обґрунтування та розробка програми з використанням засобів
екологічного туризму для дітей молодшого шкільного віку [Електронний ресурс] / О. Андрєєва, І. Головач // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт. – 2015. – Вип. 17. – С. 77-83. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mnv_2015_17_17.
3. Гордійчук В. І. Оптимізація фізичного стану сільських школярів у процесі факультативних занять з фізичної культури: автореф. дис. … канд. наук з фіз.виховання і спорту : 24.00.02 / Віктор Іванович Гордійчук. – Львів : ЛДУФК, 2014. – 20 с.
4. Гриньова Т. Динаміка морфофункціональних показників хлопців віком 10-13 років під впливом занять різними відами туризму [Електронний ресурс] / Т. Гриньова // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2014. –№1. – С. 24-27. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFVS_2014_1_6.
5. Грицюк С. А. Влияние двигательной активности на здоровье младших школьников / С. А. Грицюк // Проблемы качества физкультурно-оздоровительной и здоровьесберегающей деятельности образовательных учреждений: материалы IV междунар. научн.-практ. конф., 23 апреля 2014 г., Екатеринбург. – 2014. – Ч.1. – С. 89-93.
6. Кашуба В. О. Ефективність використання засобів оздоровчого туризму як основи рекреаційно-оздоровчої технології у фізичному вихованні молодших школярів [Електронний ресурс] / В. О. Кашуба, Н. М. Гончарова, Г.О. Бутенко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2016. – № 2. – С. 19-25. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PPMB_2016_2_5
7. Кучма В. Р. Физическое развитие детей Украины и России в начале XXI столетия / В. Р. Кучма, Н. А. Скоблина, А. Г. Платонова. – К. : Генеза, 2013.– 128 с.
8. Носова Н. Характеристика морфологических признаков физического развития школьников в процессе физического воспитания [Електронний ресурс] / Н. Носова //Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт. – 2014. – Вип. 15. – С. 60-64. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mnv_2014_15_14
9. Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація»: Указ Президента України № 42/2016 від 09.02.2016 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/42/2016
10. Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: Указ Президента України № 344/2013 від 25.06.2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/344/2013
11. Чернявський М.В. Рекреаційно-оздоровчі технології у процесі фізичного виховання молодших школярів: автореф. дис. на здобуття науковго ступеня канд. фіз. виховання та спорту: 24.00.02 / Максим Вікторович Чернявський. – К. : НУФВСУ, 2012. – 20 с.
12. Physical activity strategy for the WHO Europen Region 2016–2025. – Copenhagen: WHO Regional Office for Europe, 2015, 27 p.
Опубліковано
2016-10-25
Як цитувати
Кашуба, В., Гончарова, Н., & Бутенко, Г. (2016). ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ЗДІЙСНЕННЯ РЕКРЕАЦІЙНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ. Фізичне виховання та спорт, (2), 19-26. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/903