Вимоги до оформлення статей

Стаття оформляється у текстовому редакторі Word for Windows (шрифт Times New Roman 14, міжрядковий інтервал – 1,5). Обсяг статті від 10 до 20 сторінок, включаючи ілюстрації, таблиці, графіки, список літератури.

Поля: верхнє – 2 cм, нижнє – 2 cм, ліве – 3 cм, праве – 1,5 cм. Сторінки не нумеруються. Абзацний відступ – 1,25 см

Текст оформлюється у такому порядку:

1. Ліворуч вказується УДК та тематичний розділ журналу (Політичні інститути та процеси, Політична культура та ідеологія, Міжнародні відносини та національна безпека).

2. По центру назва статті українською та англійською мовами прописними літерами.

3. Праворуч прізвище та ініціали автора/ів, науковий ступінь і звання, посада, місце роботи.

4. Номер ORCID (зазначається обов'язково).

5. Анотація та ключові слова українською і англійською мовами не менше 1800 друкованих знаків.

6. Основний текст статті. 

Наукова стаття повинна відповідати вимогам МОН України та передбачати таку послідовність структурних елементів текстової частини:

Вступ.
Мета статті.
Результати дослідження.
Висновки.

7. Таблиці та рисунки нумеруються послідовно арабськими цифрами. Таблиці підписуються вгорі, рисунки знизу. Слово «Таблиця» і номер таблиці пишуть справа. Кожна таблиця повинна мати назву, яку розміщують над таблицею і друкують напівжирним шрифтом по центру. Таблицю розміщують після першого згадування про неї в тексті. Наприклад, «…статистичні дані наведені у таблиці 4». Підписи до рисунків центруються, назва рисунку пишеться напівжирним шрифтом з великої літери (Рис. 1. Модель політичної системи).

8. Рисунки та фотографії (чорно-білі, з градаціями сірого кольору) «вмонтовуються» в основний текст статті та даються додатково у вигляді окремих файлів в одному з таких форматів: TIFF, PCX, JPG, BMP, CDR.

9. У тексті слід розрізняти дефіс «-» і тире «−», лапки мають бути одного типу «», між ініціалами та прізвищем ставиться нерозривний пробіл. Слід уникати зайвої кількості пробілів між словами.

10. Перелік цитованої літератури укладається за порядком посилання у тексті. Слово «Література» виділяється жирним шрифтом. При оформленні списку літератури слід дотримуватися вимог Національного стандарту України ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання».

11. Наприкінці статті розміщується транслітерована і перекладена англійською версія літератури (References), оформлена згідно з угодами APA (American Psychological Association).

Приклад оформлення статті:

УДК 327.5

Міжнародні відносини та національна безпека

ЕНЕРГЕТИЧНИЙ ТЕРОРИЗМ ЯК ЗАГРОЗА НАЦІОНАЛЬНІЙ БЕЗПЕЦІ УКРАЇНИ

ENERGY TERRORISM AS NATIONAL SECURITY THREATS TO UKRAINE

Петренко П.П.,
кандидат політичних наук, доцент,
доцент кафедри політології
Запорізького національного університету
ORCID ID: 0000-0001-8629-0771

У статті автор розкриває сутність енергетичного шантажу і енергетичного тероризму, до яких вдається російська федерація, створюючи загрози національній безпеці України. Акцентовано увагу на тому, що енергетичний шантаж і енергетичний тероризм є інструментами сучасної гібридної війни, яку веде російська федерація проти України з метою дезорганізації управління, дестабілізації економіки та деморалізації населення... (обсяг анотації не менше 1800 друкованих знаків)
Ключові слова: енергетичний тероризм, енергетична безпека, національна безпека, російсько-українська війна.

In the article, the author reveals the essence of energy blackmail and energy terrorism being committed by the Russian Federation, which creates threats to the national security of Ukraine. The author emphasizes that energy blackmail and energy terrorism are tools of the modern hybrid war waged by the Russian Federation against Ukraine to disarray governance, disrupt the economy and demoralize the population…  (обсяг анотації не менше 1800 друкованих знаків)
Key words: energy terrorism, energy security, national security, Russian-Ukrainian war.

Вступ. Енергетична безпека держави характеризується як захищеність національних інтересів у сфері забезпечення доступу до надійних, стійких, доступних і сучасних джерел енергії технічно надійним, безпечним, економічно ефективним та екологічно прийнятним способом в нормальних умовах і в умовах особливого або надзвичайного стану [1]. В Україні використовується така ієрархія загроз енергетичній безпеці: 1) загрози загальнодержавного рівня; 2) загрози рівня галузі/підгалузі/території; 3) загрози на корпоративному та об’єктовому рівні [2, с. 93].

 Література:

1. Стратегія енергетичної безпеки : схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2021 р. № 907-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/907-2021-%D1%80#Text

2. Енергетична безпека України: методологія системного аналізу та стратегічного планування : аналіт. доп. / Суходоля О. М., Харазішвілі Ю. М., Бобро Д. Г., Сменковський А. Ю., Рябцев Г. Л., Завгородня С. П. ; за заг. ред. О. М. Суходолі. Київ : НІСД, 2020. 178 c.

3. Салюк-Кравченко О. О. Інструментарій механізмів публічного управління у забезпеченні енергетичної безпеки країни в умовах сучасних викликів. Публічне урядування. 2023. № 4 (37). С. 60–68.

References:

1. Stratehiia enerhetychnoi bezpeky: Skhvaleno rozporiadzhenniam Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 4 serpnia 2021 r. № 907-r. [Energy Security Strategy: Approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine from August 4, 2021, № 907-r]. rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/907-2021-%D1%80#Text [in Ukrainian].

2. Sukhodolia, O. M., Kharazishvili, Yu. M., Bobro, D. H., Smenkovskyi, A. Yu., Riabtsev, H. L., Zavhorodnia, S. P. (2020). Enerhetychna bezpeka Ukrainy: metodolohiia systemnoho analizu ta stratehichnoho planuvannia: analit. dop. [Energy security of Ukraine: methodology of system analysis and strategic planning: analytical report]. Kyiv: NISD [in Ukrainian].

3. Saliuk-Kravchenko, O. O. (2023). Instrumentarii mekhanizmiv publichnoho upravlinnia u zabezpechenni enerhetychnoi bezpeky krainy v umovakh suchasnykh vyklykiv [Public administration mechanisms toolkit for ensuring energy Security of state in the conditions of current challenges]. Publichne uriaduvanniaPublic administration, 4 (37), 60-68. [in Ukrainian].