ПОЗИЦІОНУВАННЯ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПОЛІТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ
Анотація
У статті розглядається політичне позиціонування як важлива технологія у політичному маркетингу, що забезпечує його ефективність. В умовах сучасного інформаційного простору, де конкурують десятки політичних сил і кандидатів, успішне позиціонування стає одним з вирішальних факторів політичного успіху. Уточнено поняття «позиціонування», що узагальнено трактується як вибудовування системи уявлень, стереотипів цільової аудиторії стосовно політичного актора для створення його зрозумілого, безпечного образу, відмінного від інших. Позиціонування вважається одним з найскладніших елементів політичного маркетингу, який реалізовується через інструменти політичної реклами й політичного PR у цілому. Визначено напрямки та підстави для створення провідних стратегій позиціонування у політичному маркетингу, серед яких висвітлення основних цінностей і принципів, що поділяються кандидатом та співзвучні з виборцями, побудова стратегії комунікативної поведінки політика за різними каналами сприйняття інформації, акцентування уваги на конкретних питаннях або проблемах, які хвилюють виборців. Наведено приклади використання технології позиціонування у виборчих кампаніях американських політичних діячів, окреслено основні підстави, за рахунок яких було сформовано потрібний образ. Як технологія політичного маркетингу позиціонування представляє собою процес створення унікального образу продукту, послуги чи бренду в свідомості споживачів, який буде легким для сприйняття, адаптивним до суспільно-політичних змін та корелювати із запитами цільової аудиторії. Вдале позиціонування може допомогти політичним лідерам отримати прихильність виборців, збудувати довіру та досягти електорального успіху, що і було розкрито через наведені приклади з політичної практики США. Це складний процес, що вимагає чіткого аналізу, грамотної стратегії та постійної адаптації до змін у суспільстві та інформаційному просторі.
Посилання
2. O’Shaughnessy N. J. The Phenomenon of Political Marketing. Houndmills; Basingstoke; London: Macmillan Press, 1990. 618 p. URL: https://www.researchgate.net/publication/235260678_The_Marketing_of_Political_Marketing
3. Arnott D. C. Positioning: redefining the concept. Research Paper. 1993. No.81, Warwick Business School, Warwick, Р.111-114.
4. Manchester J. Obama: 2008 Iowa Caucus win «favorite night of my entire political career». URL: https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/367268-obama-2008-iowa-caucus-win-favorite-night-of-my-entire/
5. Campbell C. Donald Trump trademarked a Ronald Reagan slogan and would like to stop other Republicans from using it. URL: https://www.businessinsider.com/donald-trump-trademarked-make-america-great-again-2015-5
6. McLaughlin S. Joe Biden sticks with «very smart» message from start to finish. URL: https://highergroundtimes.com/higher-ground/2020/oct/27/joe-biden-sticks-very-smart-message-start-finish/
7. Gramer R., Bazail-Eimil E. Why Harris allies are running Ukraine ads in Pennsylvania. URL: https://www.politico.com/newsletters/national-security-daily/2024/09/12/why-harris-allies-are-running-ukraine-ads-inpennsylvania-00178938
8. Абрамова А. Кампанія Гарріс запустила рекламу про підтримку України в деяких штатах США. URL: https://hromadske.ua/polityka/231236-kampaniia-harris-zapustyla-reklamu-pro-pidtrymku-ukrayiny-v-deiakykhshtatakh-ssha-politico