ВИКОРИСТАННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

  • О. Л. Терьохіна Національний університет «Запорізька політехніка»
  • О. В. Кириченко Національний університет «Запорізька політехніка»
  • Ю. І. Дуднік Національний університет «Запорізька політехніка»
Ключові слова: фізкультурно- оздоровчі технології, критерій, показник, рівень, фізичне виховання

Анотація

Кожен вид дисципліни потребує постійного розвитку, пошуку нових шляхів реалізації тощо. Усебічний розвиток особистості реалізується через форму- вання здорового способу життя. У статті наведено основні показники, кри- терії та рівні готовності викладача фізичного виховання вищого навчального закладу до використання фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності. Нині в сучасній освіті закономірним виявляється рух викладачів фізичного виховання до використання фізкультурно-оздоровчих технологій на практичних заняттях із фізичного виховання, зміни концепції спортив- ної орієнтації фізичної культури на оздоровчу, що спрямовується на ство- рення варіативних форм, розроблення та апробацію нових технологій тощо. Модернізація системи підготовки фахівців педагогічного профілю у ВНЗ галузі фізичної культури та спорту є важливим елементом педагогіки вищої школи. Після обговорення широкого кола проблем, пов’язаних із подальшим розвитком міжнародної співпраці в галузі освіти, науки, культури, інформа- ції та комунікації, новими стратегічним підходами було визнано: поліпшення якості освіти через підвищення рівня викладання, навчання, адекватності й ефективності; освіта в дусі цінностей, демократичної громадянськості, прав людини, терпимості й діалогу задля примирення та миру; посилення уваги до вищої освіти через її важливість для інноваційної діяльності та формування міцніших суспільств й економік, а також проблеми зі вступом на цей рівень навчання; формування глобальної платформи для обговорення освітніх інно- вацій і реформ із погляду майбутнього освіти; надання нового імпульсу зусил- лям щодо забезпечення освіти для всіх через формування нових партнерських зв’язків. Найважливішими компонентами готовності викладача фізичного виховання вищого закладу освіти до використання фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності є мотиваційний, когнітивний, особистіс- ний, фізичний компоненти.

Посилання

1. Верблюдов І.Б. Порівняльне дослідження дії вправ аеробної спрямованості в індивідуальних тренувально-оздоровчих програмах студентів педагогічних ВНЗ. Молода спортивна наука України. Луганськ, 2003. № 7. Т. 2. С. 321–323.
2. Баль Л.В. Новое направление детских профилактических программ – детское движение в защиту здоровья. Школа здоровья. 1998. № 1. С. 17–22.
3. Бальсевич В.К. Корунец А.И., Марков Ю.Н. Спортизация общеобразовательной школы как новый вектор взаимодействия олимпийского массового и юношеского спорта. Молодёжь – Наука – Олимпизм : матер. межд. форума. Москва: 1998. С. 46–48.
4. Вільчковський Е.С., Курок О.І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку : навч. посіб. Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. 428 с.
5. Волков Л.В. Теорія і методика дитячого та юнацького спорту. Київ : Олімпійська література, 2002. 296 с.
6. Давыдов В.Ю., Шамардин А.И., Краснова Г.О. Новые фитнес-системы : учеб. пособ. Волгоград : ВГАФК, 2005. 287 с.
7. Дудіцька С.П., Зендик О.В. Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні. Теорія та методика фіз. виховання і спорту. 2002. № 2–3. С. 81–82.
8. Долинний Ю.О. Методичні особливості використання психорегуляції і нетрадиційних методів дихальної гімнастики в процесі занять з фізичного виховання в СМО. Молода спортивна наука України. Луганськ, 2003. № 7. Т. 2. С. 283–286.
Опубліковано
2020-11-05
Як цитувати
Терьохіна, О. Л., Кириченко, О. В., & Дуднік, Ю. І. (2020). ВИКОРИСТАННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. Фізичне виховання та спорт, (1), 63-67. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/1527