КІК-АЕРОБІКА ЯК НЕТРАДИЦІЙНА ФОРМА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ

Ключові слова: кік- аеробіка, фізична підготовленість, середній шкільний вік, серцево- судинна система, система зовнішнього дихання

Анотація

Дефіцит фізичної активності, що характеризує сучасне життя, викликає дискомфорт в організмі дитини, що зростає. Аналіз шкільних програм із фізичного виховання вказав на той факт, що в наш час немає реальної можливості здійснити важливий принцип системи фізичного виховання – забезпечити диференційований та індивідуальний підхід до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, фізичного розвитку й фізичної підготовленості. Саме тому в більшості випускників середньої школи рівень розвитку рухових здібностей не відповідає тим вимогам, які висуває суспільство до фізичної підготовленості молодого покоління. Мета дослідження – визначити вплив нетрадиційних форм фізичної культури, які спрямовані на підвищення фізичного стану школярів. Об’єкт дослідження – фізичне виховання дітей середнього шкільного віку. Суб’єкт дослідження – хлопці середнього шкільного віку. Предмет дослідження – показники функціонального стану серцево-судинної системи й системи зовнішнього дихання, фізичної підготовленості дітей середнього шкільного віку. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури за темою дослідження; педагогічний експеримент; педагогічні спостереження; тестування фізичної підготовленості; методи оцінки функціонального стану серцево- судинної системи й системи зовнішнього дихання; методи математичної статистики. Результати дослідження. Вихідні значення показників фізичної підготовленості й системи зовнішнього дихання школярів середніх класів на початку дослідження відповідали рівням: нижче за середній, середній і вище за середній. Рівень функціонального стану серцево-судинної системи відповідав низькому та середньому рівням. Наприкінці дослідження виявлена більш висока ефективність занять із застосуванням кік-аеробіки в експериментальній групі порівняно з контрольною, на відміну від якої застосування парного Т-тесту Стьюдента показало, що різниця значень до та після експерименту є статистично достовірною в експериментальний групі за всіма тестами. Висновки. Упровадження кік-аеробіки як нетрадиційної форми фізичної культури школярів середніх класів засвідчило свою ефективність, що підтверджено приростами відповідних показників.

Посилання

1. Formation of the Students' Volitional Qualities in the Process of Physical Education. International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2020. № 8 (6). P. 505–517.
2. Janssen I., LeBlanc A.G. Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school-aged children and youth. International journal of behavioral nutrition and physical activity. 2010. Т. 7. № 1. P. 1–16.
3. Karpov V.Y. et al. Modern approaches to preventing drug addiction by means of physical activity and sports. Biology and Medicine. 2015. Т. 7. № 5. P. 1–4.
4. Laureano J. et al. Effects of marginalization on school physical education programs: A literature review. Physical Culture and Sport. Studies and Research. 2014. Т. 64. № 1. С. 29–40.
5. Rickwood G. School culture and physical activity: a systematic review. Canadian Journal of Educational Administration and Policy. 2013. № 143. P. 88–96.
Опубліковано
2021-09-27
Як цитувати
Омельяненко, Г. А., Товстопятко, Ф. Ф., Бессарабова, О. В., & Сухорущенко, О. О. (2021). КІК-АЕРОБІКА ЯК НЕТРАДИЦІЙНА ФОРМА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ. Фізичне виховання та спорт, (1), 58-64. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-1-08

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2