ЗАСТОСУВАННЯ ТРЕНАЖЕРІВ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Анотація
Фізична реабілітація – це використання фізичних вправ і природних факторів для профілактичних і лікувальних цілей у складному процесі відновлення здоров’я, фізичного стану й працездатності хворих учнів. Значне зниження рухової активності учнівської молоді після хвороб або травм, отриманих у спорті, збільшення інтелектуального навантаження призводять до погіршення стану здоров’я, зниження опірності організму до захворювань. Фізичному вихованню та реабілітаційній роботі варто відводити значне місце в освітніх програмах. У статті окреслено найважливіші проблеми, які пов’язані з реабілітаційними заходами у фізичному вихованні самостійних занять та учнів після травм опорно- рухового апарату, проблеми відновлення, самоконтролю під час самостійних занять у фізичному вихованні учнів. Особливий акцент зроблений на застосуванні тренажерів для розвитку й реабілітації м’язів і суглобів ніг, для рук і плечового поясу, а саме: тренажер- еспандер м’язів кисті рук для дорослих, тренажер для рук і плечового поясу «Струнка хода», пристрій для реабілітації м’язів і сухожиль кисті рук, контролю за фізичним станом і реакцією організму на фізичні реабілітаційні навантаження. Заявлені засоби успішно протестовані студентами групи фізичної реабілітації та спортсменами після травм опорно-рухового апарату. Позитивну динаміку відмічено, негативних наслідків не зафіксовано. Використання в ході занять одноразового «пасивного» додаткового навантаження, яке не пов’язане з утриманням певної групи м’язів учнів під час заняття, сприяє розвитку простої рухової реакції учнів і дає можливість використовувати цей тренажер людям будь-якого віку й статі, будь-якого рівня фізичної підготовленості. Використання набору додаткових частин вантажу дає змогу швидко вибрати правильне навантаження залежно від віку, статі, самопочуття чи завдання. Тренажери успішно пройшли випробування серед студентів університету на реабілітаційних заняттях у групах фізичної реабілітації, які мали захворювання опорно-рухового апарату. Також використано для реабілітації студентів-спортсменів після травм плечового поясу, зокрема кисті руки, і корекції постави, на самостійних заняттях студентів.
Посилання
2. Попадюха Ю.А., Пеценко Н.І. Технічні засоби для відновлення рухових функцій верхніх кінцівок людини. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 15 «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2009. Вип. 14. С. 165−168.
3. Попадюха Ю.А. Особливості застосування сучасної системи ISO-SHIFT у спорті, фізичному вихованні та реабілітації. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 15 «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2018. Вип. 3 К (97). С. 431−437.
4. Соломонко А.О. Застосування тренажерів у навчальному процесі з фізичного виконання. Молода наука України. 2015. Т. 2. С. 275−281.
5. Черепов О.В., Пивоваров А.А., Гамов В.Г., Короп М.Ю. Тренажер для розвитку і реабілітації м’язів та суглобів ніг: пат. 201803227 України: МПК (2018.01), А63В 21/065 (2006.01), А63В 23/04 (2006.01). № 128784; заявл. 28.03.2018; опубл. 10.10.2018, Бюл. № 19. 7 с.
6. Черепов О.В., Мазур О.О. Тренажер-еспандер кісті ті м’язів руки для дорослих. пат. 201700293 України: МПК (2017.01), А63В 23/12 (2006.01). № 117037; заявл. 11.01.2017; опубл. 12.06.2017, Бюл. № 11. 5 с.
7. Черепов О.В., Мазур О.О. Тренажер для рук та плечового поясу. пат. 201712415 України: МПК (2018.01), А63В 21/065 (2006.01), А63В 23/02 (2006.01), А63В 23/16 (2006.01) № 124285; заявл. 14.12.2017; опубл. 26.03.2018, Бюл. № 6. 5 с.
8. Черепов О.В., Мазур О.О., Гамов В.Г., Самоленко Т.В. Тренажер для рук та плечового поясу «Струнка хода»: пат. 201809878 України: МПК (2019.01), А63В 21/00, А63В 21/065 (2006.01). № 132466; заявл. 03.10.2018; опубл. 25.02.2019, Бюл. № 4. 6 с.
9. Черепов О.В., Пивоваров А.А., Гамов В.Г., Бражник В.М. Пристрій для реабілітації м’язів та сухожиль кисті руки: пат. 201905235 України: МПК (2019.01), А63В 23/16 (2006.01), А61Н 1/02 (2006.01). № 137642; заявл. 17.05.2019; опубл. 25.10.2019, Бюл. № 20. 5 с.