МОТИВАЦІЯ СТУДЕНТІВ АГРОТЕХНОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО ЗАНЯТТЯ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ ЗАСОБАМИ БОКСУ
Анотація
У статті обґрунтовано доцільність навчання засобами боксу, що підвищить зацікавленість до занять фізичною культурою у студентів. Мета статті – теоретично обґрунтувати доцільність занять засобами боксу на уроках фізичної культури у студентів. Матеріали та методи: аналіз наукової літератури, метод узагальнення даних. Результати. Розглянуто емпіричні дані психофізіологічного стану студентів різних спеціальностей у закладах вищої освіти. Виявлено недостатній рівень фізичної підготовки у студентів, низька зацікавленість фізичною культурою як предметом у традиційному викладанні. Під час навчання не враховуються фази менструального циклу в жіночої статі. Вивчено навчальні програми з боксу для закладів вищої освіти, авторські тренувальні програми з боксу для чоловічої та жіночої статі, у яких доведено можливість підвищення загальної фізичної підготовки, розвиток фізичних якостей засобами боксу. Запропоновано переглянути організаційно-методичні прийоми під час навчання засобами боксу на уроках з фізичної культури незалежно від статевої ознаки. Визначені засоби викладання техніки боксу на заняттях фізичною культурою. Доведено доцільність викладання за допомогою ґендерно диферційного й ігрового методів під час навчання. Висновки: у статті обґрунтовано доцільність навчання засобами боксу на уроках фізичного виховання, що, по-перше, підвищить мотивацію до занять фізичною культурою, по-друге, дозволить опанувати навички виду спорту, по-третє, підвищить загальний рівень фізичної підготовки. Навчання ґендерно диференційним та ігровим методами набуває актуальності, особливо щодо жіночої статі. Навчальну програму для студентів доцільно базувати на підготовчих вправах кваліфікованих боксерів.
Посилання
2. Мичка І. Формування мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до занять з пауерліфтингу в освітньому процесі з фізичного виховання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2018. Вип. 5 (99). С. 121–124.
3. Назимок В. Фізична підготовленість студентів, що займаються боксом у процесі фізичного виховання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2014. Вип. 3К (45). С. 192–196.
4. Вихор В. Удосконалення фізичної підготовки студентів засобами боксу. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. 2011. № 1 (13). С. 25–28.
5. Загородній В., Ярославська Л. Обґрунтування необхідності перебудови процесу фізичного виховання в навчальних закладах на основі показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості та функціонального стану систем організму студентів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2021. № 8 (139). С. 57–63. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2021.8(139).09.
6. Сопотова О., Півень О. Удосконалення навчального процесу з фізичного виховання з урахуванням інтересів студентів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2021. № 8 (139). С. 90–93. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2021.8(139).15.
7. Басукова Т., Антіпова Ж. Оздоровчий фітнес як засіб формування у студенток усвідомленої мотивації до фізичної активності. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2021. № 8 (139). С. 23–28. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2021.8(139).04.
8. Юрченко І. Бокс у системі фізичного виховання студентської молоді. Молодий вчений. 2018. № 2 (54, лютий). С. 466–469.
9. Фарфель В. Управление движениями в спорте. Москва : Советский спорт, 2011. 202 с.
10. URL: https://www.sportanddev.org/en/search/content/content/article_content/field_sport_fld/boxing-36?search=boxing (дата звернення: 21.02.2020).
11. URL: https://www.sportanddev.org/en/article/news/overview-and-update-modbox-india (дата звернення: 21.02.2020).
12. Гатин Ф., Колесник И. Концептуальные основы совершенствования спортивного мастерства квалифицированных боксеров. Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2016. Т. 11. № 3. С. 8–15. DOI: 10.14526/01_1111_119.
13. Малазония И. Технико-тактическая подготовленность юных боксеров на начальном этапе спортивной подготовки. Теория и методика спортивной тренировки. 2016. № 4. С. 20–22.
14. Konoch A., Vorontsov A. Differential gender approach for girls of the age of 12–15 in the process of boxing training. PNAP. 2021. Vol. 44. № 1. Р. 60–71. DOI: 10.23856/4407.
15. Шахлина Л., Чистякова М. Психофизиологические особенности спортсменок, специализирующихся в дзюдо. Вісник Камьянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини». 2020. Вип. 18. С. 66–69. DOI: 10.32626/2309-8082.2020-18.66-69.
16. Шахлина Л. Проблемы полового диморфизма в спорте высших достижений. Теория и практика физической культуры. 1999. № 6. URL: http://sportlib.info/Press/TPFK/1999N6/p51-55.htm (дата звернення: 21.02.2019).
17. Шахлина Л., Ковальчук Н. Современное представление об особенностях спортивной подготовки женщин. Спортивна медицина і фізична реабілітація. 2018. № 1. С. 3–14.
18. Воронцов А. Засоби білатерального навчання в тренуванні дівчат та юніорок у боксі. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2020. № 4. (124). С. 14–19. DOI: 10.31392/NPUnc.series15.2020.4(124).02.
19. Воронцов А. Значення функціональної асиметрії в разі вдосконаленні техніко-тактичної підготовки у жіночому боксі. Збірник наукових праць Харківського державного університету. Серія «Педагогічні науки». 2020. № 90. С. 33–41. DOI: 10.32999/ksu2413-1865/2020-90-6.
20. Бендас Т. Гендерная психология . Санкт-Петербург : Питер, 2006. С. 431.
21. Presence and Perceptions of Menstrual Dysfunction and Associated Quality of Life Measures Among High School Female Athletes / A. Armento et al. J Athl Train. 2021.Vol. 56. Issue 2 (feb.). DOI: 10.4085/624-20.
22. Gender and age related differences in leg stiffness and reactive strength in adolescent team sports players / M. Lehnert et al. Journal of Human Kinetics. 2020. № 74. P. 119–129. DOI: 10.2478/hukin-2020-0020.
23. Lee H., Petrofsky J. Defferences between men and women in balance and tremorin relation to blantarfascia laxity during the menstrual cycle. Journal of Athletic Training. Vol. 53. № 3 (mart). P. 255–261. DOI: 10.4085/1062-6050-2-17 (дата звернення: 18.02.2019).
24. Воронцов А. Використання ігрового методу в тренуваннях з боксу дівчат в групах базової підготовки. Сучасні проблеми фізичного виховання і спорту різних груп населення : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених : у 2-х т. / відп. ред. Я. Копитіна ; наук. ред. О. Томенко. Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2019. Т. 1. С. 221–224.
25. Vorontsov A. An integrated approach to training girls in boxing. Relevant trends of scientific research in the countries of central and Eastern Europe: international scientific conference. Riga : Publishing House “Baltija Publishing”. 2020. P. 195–198. DOI: 10.30525/978-9934-26-002-5-55.