ДО ПИТАННЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДОЛОГІЯ І ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ І СПОРТІ»
Анотація
У сучасному світі відзначається зростання зацікавленості в сучасних технологіях та інтерактивних методах навчання. Означена тенденція відповідає вимогам сучасної освіти, оскільки студенти виростають у цифровому середовищі й активно використовують ці технології в повсякденному житті. Використання інтерактивних платформ у навчальному процесі відповідає їхнім потребам і сприйняттю інформації. Ефективне навчання, яке сприяє розвитку практичних навичок і критичного мислення, має велике значення в сучасному світі. Інтерактивні платформи надають можливість активно взаємодіяти з навчальним матеріалом і здобувати практичний досвід. Мета дослідження – визначення ефективних методологічних підходів та організаційних стратегій для проведення наукових досліджень у сфері фізичного виховання і спорту з метою покращення якості освіти та підвищення результативності спортивної діяльності. Об’єкт дослідження – наукові дослідження у сфері фізичного виховання та спорту. Предмет дослідження – методологія та організація наукових досліджень у фізичному вихованні і спорті. Для досягнення поставленої мети використовувалися теоретичні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичних та інтернет- джерел за темою дослідження, кейс-студії, фокус-групи, педагогічні спостереження, компаративний аналіз. Результати дослідження. Використання інтерактивних платформ має великий потенціал для поліпшення процесу викладання дисципліни «Методологія і організація наукових досліджень у фізичному вихованні і спорті». Застосування інтерактивних завдань і вікторин допомагає активізувати навчальний процес та привернути увагу студентів до матеріалу. Елементи гри й можливість конкуренції стимулюють зацікавленість студентів у вивченні та сприяють позитивній атмосфері в класі. Інтерактивні платформи дають змогу проводити швидке й об’єктивне оцінювання знань студентів, що допомагає педагогам зробити процес навчання більш ефективним. Застосування таких платформ сприяє підвищенню взаємодії між викладачем і студентами, а також між самими студентами, що сприяє обміну досвідом та співпраці. Отже, інтерактивні платформи є потужним інструментом для поліпшення навчання та забезпечення успішного вивчення цієї дисципліни. Висновки. Результати аналізу сучасних підходів до методології наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті показали, що сучасні підходи варіюються від традиційних квалітативних методів до використання новітніх кількісних і змішаних методологій. Визначено різноманітність методологічних підходів, які використовуються в цій галузі, що дає змогу підвищити якість наукових досліджень та відповідність їх результатів сучасним вимогам і стандартам. Виявлено основні проблеми й виклики, що виникають у процесі організації наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті.
Посилання
2. Ахметов Р. Ф., Кутек Т. Б. Методика і методологія наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті : навч. посіб. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2022. 192 с.
3. Галян О. В. Методологія та організація наукових досліджень: навч.-метод. видання. Луцьк : Вежа-Друк, 2021. 26 с.
4. Іваненко С. В. Інтерактивні технології дистанційного навчання в умовах пандемії. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського: наук. журнал. Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. 2020. № 2 (131). С. 23–30.
5. Момот О. Методологія та організація наукових досліджень : навч.-метод. посіб. Полтава : ПП Астрая, 2023. 99 с.
6. Тищенко Д. Г., Тищенко В. О., Іваненко С. В., Андронов В. М., Апанасенко А. В. Інтерактивні технології дистанційного навчання. Фізичне виховання та спорт. 2023. № 3. С. 54–62.