ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ ІЗ БАСКЕТБОЛУ В ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: онлайн, дистанційне навчання, заклад вищої освіти, студенти, спортивні ігри, баскетбол

Анотація

Статтю присвячено особливостям роботи закладів вищої освіти в умовах дистанційного навчання студентів. Актуальність теми зумовлена тим, що система вищої освіти в сучасному часі стикнулася з глобальними проблемами: спочатку пандемія COVID-19, а нині – повноцінна війна в Україні. Освітній простір країни повністю перейшов на дистанційне навчання. Перед закладами освіти постало складне завдання – організація процесу навчання студентів в онлайн-режимі. Упровaдження дистанційного навчання поставило багато питань перед керівництвом і трудовим колективом закладу вищої освіти, а саме: як організувати освітній процес; як мотивувати викладачів до нової для них діяльності; які електронні освітні платформи використовувати для проведення навчальних занять; як залучити студентів у дистанційний процес та підтримувати в них бажання активно працювати. Такий формат навчання став не винятком і для викладання дисциплін зі спортивних ігор. Викладачі терміново почали опановували новітні технології, а також активно організовувати самостійну роботу студентів з опанування рухливих умінь і навичок. Почали створюватися і впроваджуватися різноманітні платформи для забезпечення системи електронного навчання, такі як Moodle, Classroom тощо. Для проведення занять викладачами стали активно використовуватися інформаційно-комунікаційні засоби організації конференцій, такі як Zoom і Google Meet, а також прямі трансляції та розміщення відео на платформі YouTube. Водночас важливим є врахування доступності програмних засобів для студентів, тобто наявність різноманітних персональних пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, мобільні телефони). Ще однією проблемою, з якою стикнулися викладачі є комунікація зі здобувачами вищої освіти за межами освітнього процесу. Завдяки таким месенджерам, як Viber, Telegram, викладачам доволі зручно спілкуватися зі студентами, інформувати їх, використовуючи індивідуальний і груповий підхід. Схарактеризовано особливості викладання навчальної дисципліни «Баскетбол із методикою викладання» у синхронному й асинхронному режимах навчання здобувачів вищої освіти в Запорізькому національному університеті.

Посилання

1. Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2102-20#Text
2. Наказ МОН України «Про деякі питання організації роботи закладів фахової передвищої, вищої освіти на час воєнного стану». URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0235729-22#Text
3. Положення про організацію освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в ЗНУ. URL: https://sites.znu.edu.ua/navchalnyj_viddil/3647.ukr.html
4. Яременко О. Особливості проведення занять із баскетболу серед студентів НТУУ «КПІ» в дистанційному форматі. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61239
5. Оріщук Р., Печена В., Мартинюк О. Особливості проведення онлайн-занять із баскетболу у закладах вищої освіти в період карантинних обмежень. Молодий вчений. 2021. № 3(91). С. 175–177.
Опубліковано
2024-09-26
Як цитувати
Дядечко, І. Є., & Горбуля, В. О. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ ІЗ БАСКЕТБОЛУ В ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Фізичне виховання та спорт, (2), 82-87. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2024-2-12
Розділ
РОЗДІЛ III. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ