ЗАЛЕЖНІСТЬ ФІЗИЧНОЇ Й РОЗУМОВОЇ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ВІД РІВНЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ-ЕКОНОМІСТІВ У РІЗНІ ПЕРІОДИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

Ключові слова: процеси мислення, фізіологічна крива фізичного навантаження, центральна нервова система, фізичний розвиток, гіподинамія, рухова активність, «кругове тренування», працездатність, психологічні зриви, стресові стани, професійно- прикладна фізична підготовка, коригувальна гімнастика

Анотація

Вивчено та виявлено взаємозв’язки між показниками фізичної, професійно-прикладної, розумової працездатності студентів за результатами тестових навчальних завдань у різні періоди навчального року студентів перших і других курсів навчання. Досліджено та запропоновано оптимальну динаміку підвищення фізичних навантажень на організм студентів та їхній вплив на швидкість протікання процесів мислення під час напружених періодів річного циклу навчання. Відстежено закономірність впливу фізичних навантажень різної інтенсивності на швидкість протікання процесів мислення студентів під час модульних тижнів та екзаменаційних сесій. Зауважено, що контроль, оцінка і своєчасна корекція розумової працездатності і функціонального стану центральної нервової системи за допомогою адекватно спрямованих професійно-прикладних фізичних навантажень мають значне практичне значення, під час яких розумова працездатність і функції нервової системи змінюються циклічно. Зауважено, що фізичні навантаження різної інтенсивності з професійно-прикладною спрямованістю мають як безпосередній вплив на розумову працездатність студентів одразу ж після їхнього виконання в різні періоди навчального року, так і віддалений ефект. Визначено базові вимоги, які характеризують професійну діяльність економістів-аграрників на виробництві. Зауважено, що цілеспрямоване використання професійно-прикладних фізичних вправ і занять прикладними видами спорту слід розглядати як важливий чинник збереження високої й продуктивної не лише фізичної, а й психологічної активності студентів до умов їхньої майбутньої професійної діяльності. Запропоновано найпростіші, умовно названі комплекси «підготовчих», «естетичних» та «оздоровчих» фізичних вправ, які позитивно впливають на психіку студентів, підтримують їхню бадьорість, створюють хороший настрій і мають значне практичне значення як для вдосконалення системи проведення практичних занять, які, своєю чергою, сприяють підвищенню розумової і фізичної працездатності, так і для профілактики перевтоми, психологічних зривів, стресових станів.

Посилання

1. Завидівська Н.Н. Професійно-прикладні основи формування здорового способу життя студентів вищих навчальних закладів економічного профілю : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Київ, 2002. 20 с.
2. Хома М.М., Довганик М.С., Яськів В.М., Длугош І.Б. Застосування засобів, які пришвидшують відновні процеси і підвищують працездатність студентів-спортсменів : методичні рекомендації для груп спортивного вдосконалення. Львів : ЛДАУ, 2008. 18 с.
3. Куделко В.Є. Формування психофункціонального самоконтролю при самостійних заняттях фізичними вправами. Слобожанський науково-спортивний вісник. 1998. Вип. 1. С. 187–190.
4. Линець М.М. Основи методики розвитку рухових якостей : навчальний посібник. Львів : Штабар, 1997. 208 с.
5. Линець М.М., Андрієнко Г.М. Працездатність. Львів, 1993. 130 с.
6. Шиян Б.М., Папуша В.Г. Теорія фізичного виховання. Тернопіль : Збруч, 2000. 183 с.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Вовк, І. В., Хома, М. М., Сташків, В. О., Коваль, А. С., & Кривуля, Я. Ю. (2024). ЗАЛЕЖНІСТЬ ФІЗИЧНОЇ Й РОЗУМОВОЇ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ВІД РІВНЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ-ЕКОНОМІСТІВ У РІЗНІ ПЕРІОДИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ. Фізичне виховання та спорт, (4), 23-30. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2024-4-03
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають