ІНКЛЮЗИВНІ УМОВИ КОРЕКЦІЇ РУХОВОЇ СФЕРИ ШКОЛЯРІВ ІЗ ВАДАМИ СЛУХУ ЗАСОБАМИ ОЗДОРОВЧОГО ТУРИЗМУ

Ключові слова: інклюзія, корекція, рухова сфера, глухі школярі, оздоровчий туризм, принципи, корекційно-розвивальна

Анотація

Показано принципи, зміст та організацію інклюзивної та корекційно-розвивальної мовленнєвої роботи та рухової сфери з глухими школярами 12–14 років засобами оздоровчого туризму. У експерименті брали участь 59 школярів, із них 39 глухих. Установлено, що показники кінцевого рівня за всіма роками є кращими в експериментальних групах порівняно з контрольною за винятком ПЗМР. Заняття з глухими школярами 11–15 років на етапі навчального експерименту дали змогу нівелювати розходження між глухими та чуючими школярами. Утрата слуху й недостатній мовний розвиток викликають у глухих школярів істотні утруднення в розвитку рухових якостей і під час занять оздоровчим туризмом. Це вимагає здійснення корекційно-компенсаторної роботи з даною категорією школярів. Недостатня розробленість проблеми корекції рухової сфери глухих школярів на заняттях з оздоровчого туризму стало підставою для вибору теми дослідження. У зв'язку із цим надзвичайно необхідне подальше вдосконалювання корекційно-виховного процесу, реалізації потенційних компенсаторних можливостей розвитку осіб із вадами слуху. У цьому плані важливу роль відіграють фізичні вправи. Педагогічна значущість даної проблеми особливо актуальна в плані прилучення глухих школярів до систематичних занять оздоровчим туризмом. Туризм – це різнобічний виховний засіб для розвитку духовних і фізичних сил, формування характеру та оволодіння життєво необхідними навичками й уміннями. Він є одним із засобів усебічного розвитку й виховання, адже під час подорожей туристи вивчають природні особливості місцевості та ресурси корисних копалин, збирають колекції для краєзнавчих музеїв. Під час подорожей учасники загартовують свій організм, розвивають силу, спритність, витривалість, набувають навичок похідного життя, необхідних у практичній діяльності й побуті.

Посилання

1. Букун Н.І. Психофізіологічні основи збільшення ефективності трудової діяльності глухих і слабочуючих : автореф. дис. … доктора психол. наук. Київ, 1985. 43 с.
2. Гозова А.П. Психологія трудового навчання глухих : автореф. дис. … доктора психол. наук. Київ, 1977. 36 с.
3. Зайцев Б.М. Вивчення динаміки працездатності у глухих учнів протягом навчального дня : автореф. дис. … канд. пед. наук. Київ, 1974. 18 с.
4. Боскис Р.М. Глухі та слабочуючі діти. Київ : Педагогіка, 1963. 215 с.
5. Виготський Л.С. Проблеми дефектології. Київ : Просвіта, 1983. 523 с.
6. Розанова Т.В. Розвиток рухової пам'яті у глухих і чуючих школярів. Київ : Просвіта, 1962. 75 с.
7. Соловйов І.М. Психологія пізнавальної діяльності нормальних і аномальних дітей: порівняння і пізнання відносин предметів. Київ : Просвіта, 1966. 265 с.
8. Засенко Н.Ф. Основи сурдопедагогіки. Київ : КДПІ, 1990. 23 с.
9. Фомичова Л.І. Розвиток інтелекту та проєктування навчання (чуючі, глухі та слабочуючі дошкільники). Київ : Міжнародна фінансова агенція, 1977. 234 с.
10. Бальсевич В.К. Фізична культура для всіх і для кожного. Київ : ФІС, 1988. 217 с.
11. Курамшин Ю.Ф. Гуманізм, духовність і фізична культура. Теорія і методика фізичної культури. 1994. № 1. С. 117–126.
12. Лубишева Л.І. Концепція фізкультурного виховання: методологія розвитку і технологія реалізації. Фізична культура: виховання, освіта, тренування. 1996. № 1. С. 11–18.
13. Григорьєв В.І. Закономірності фізичного розвитку дітей і методи його оцінки. Львів : ЛІМІ, 1986. 65 с.
14. Матвєєв Л.П. Основи загальної теорії спорту і система підготовки спортсменів. Київ : Олімпійська література, 1999. 318 с.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Пиптюк, П. Ф., Товстопя’тко, Ф. Ф., Парій, С. Б., Костіна, М. О., & Омельяненко, Г. А. (2024). ІНКЛЮЗИВНІ УМОВИ КОРЕКЦІЇ РУХОВОЇ СФЕРИ ШКОЛЯРІВ ІЗ ВАДАМИ СЛУХУ ЗАСОБАМИ ОЗДОРОВЧОГО ТУРИЗМУ. Фізичне виховання та спорт, (4), 68-76. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2024-4-09
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають