ОРГАНІЗАЦІЯ СПОРТИВНО-МАСОВОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: організація, спортивно-масова робота, учні закладів середньої освіти

Анотація

У статті розглянуто значення організації спортивно-масової роботи в закладах середньої освіти. Доведено, що турбота про розвиток фізичної культури і спорту серед школярів – найважливіша функція, стратегічне завдання виховної навчальної лінії школи, яка забезпечує впровадження в життя гуманістичних ідеалів, цінностей і норм, відкриває широкий простір для виявлення здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів і потреб, активізації людського чинника. Одним із провідних засобів реалізації цієї функції є спортивно-масова робота фізкультурно-оздоровлювального спрямування. Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні організації спортивно-масової роботи в закладах середньої освіти. Результати дослідження. Доведено, що спортивно-масова робота в закладах середньої освіти стає невід’ємною частиною педагогічного процесу, що спрямований на виховання всебічно фізично та духовно розвинутої особистості. Цьому сприяє організація і проведення спортивно-масових заходів. Добре продумана система позакласної роботи багато в чому сприяє фізичному вихованню і розвитку спорту серед школярів. Щоб досягти масового охоплення учнів позакласною роботою, використовуються найрізноманітніші форми організації: спортивні змагання, фізкультурні свята, заняття в спортивних секціях тощо. Під час проведення спортивно-масових заходів потрібно враховувати відповідність навчальному матеріалу, що вивчається на уроках фізичної культури, щоб поєднання позакласних спортивно-масових заходів сприяло вдосконаленню рухових навичок і вмінь дітей, зміцненню здоров’я, прищеплювало учням любов до систематичних занять фізичною культурою і спортом. З’ясовано, що, проводячи спортивно-масові заходи, обов’язково необхідно враховувати вікові особливості розвитку учнів. Ці знання дають змогу проводити спортивно-масові заходи на високому педагогічному рівні. Висновки. Заходи спортивно-масової спрямованості вирішують одне з важливих завдань організації дозвілля – формування здорового способу життя учнів. Під час участі в спортивно-масових заняттях є можливість залучати учнів до систематичних занять фізичною культурою, масовими видами спорту, різноманітними позашкільними заходами та навчанню їх поборювати біль, небажання, слабкість і страх, які зустрічаються в повсякденному житті. На тлі сьогоднішнього військового стану в країні, депресії населення спортивне життя здається чимось особливим. Основні психологічні якості, які виробляються в процесі спортивно-масових заходів, – воля, концентрація уваги, організованість, упевненість в собі, емоційна стійкість, самоконтроль. Побудова системи суспільно-сімейного виховання, що орієнтоване на пріоритет цінностей здоров’я учнів, цілі і завдання проведення заходів спортивно-оздоровчої спрямованості можуть уточнюватися і конкретизуватися залежності від потреб сучасності.

Посилання

1. Дудчак М.В. Спорт для всіх у світовому контексті. Київ : Олімпійська література, 2007. 112 с.
2. Конох А.П. Організація та методика оздоровчої фізичної культури й екологічного туризму : навчальний посібник. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 154 с.
3. Сергієнко В.М., Полтавцева Т.І. Технології організації спортивно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи : навчальний посібник. Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2008. 164 с.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Конох, А. П., Конох, О. Є., Конох, А. А., & Парій, С. Б. (2024). ОРГАНІЗАЦІЯ СПОРТИВНО-МАСОВОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Фізичне виховання та спорт, (4), 53-58. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2024-4-07
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають