ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПРАКТИКУМ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ ЯК ІНТЕГРОВАНИЙ КОМПОНЕНТ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ А7 «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ»

Ключові слова: професійно-орієнтований практикум, іноземна мова, магістерська підготовка, фізична культура і спорт, іншомовна комунікативна компетентність, міжнародна мобільність, системний підхід, освітні програми

Анотація

Статтю присвячено дослідженню професійно-орієнтованого практикуму іноземною мовою як інтегрованого освітнього компонента в підготовці магістрів спеціальності А7 «Фізична культура і спорт». Актуальність роботи зумовлена глобалізацією освітнього простору та необхідністю формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців у сфері спорту. Проаналізовано сучасний стан іншомовної підготовки у вітчизняних і зарубіжних університетах, здійснено порівняльний аналіз освітніх програм, що дало змогу виокремити тенденції та кращі практики організації практикуму. Мета дослідження – наукове обґрунтування ролі професійно-орієнтованого практикуму іноземною мовою як обов’язкового освітнього компонента в підготовці магістрів спеціальності А7 «Фізична культура і спорт», визначення його впливу на формування іншомовної комунікативної компетентності та інтеграцію майбутніх фахівців у міжнародний освітній і спортивний простір. Об’єкт дослідження – процес професійної підготовки магістрів спеціальності А7 «Фізична культура і спорт» у закладах вищої освіти. Предмет дослідження – професійно-орієнтований практикум іноземною мовою як педагогічна технологія формування іншомовної компетентності майбутніх магістрів фізичної культури і спорту. У статті обґрунтовано застосування системного підходу, що дає змогу розглядати практикум не як ізольовану дисципліну, а як інтегрований елемент, який поєднує мовну, професійну та соціокультурну підготовку. Показано, що системна інтеграція створює умови для формування здатності студентів до міжкультурної взаємодії, набуття досвіду застосування іншомовної термінології у професійному й науковому дискурсі. У дослідженні використано комплекс емпіричних методів – педагогічне спостереження, анкетування, аналіз навчальних досягнень. Отримані результати засвідчили, що студенти, які брали участь у практикумі, демонструють підвищення рівня іншомовної комунікативної компетентності, зростання впевненості у використанні іноземної мови в професійних ситуаціях, готовність до участі в міжнародних конференціях і проєктах, а також підвищену мотивацію до академічної мобільності. Узагальнено дані щодо впливу практикуму на формування професійної готовності магістрів, їхню конкурентоспроможність на ринку праці та перспективи подальшої інтеграції у міжнародний освітньо-науковий простір. Зроблено висновок, що професійно-орієнтований практикум іноземною мовою є дієвим інструментом удосконалення підготовки магістрів у сфері фізичної культури і спорту, сприяє підвищенню якості освіти та відповідає сучасним європейським і світовим стандартам.

Посилання

1. Кошелева, О. О., & Скрипченко, І. Т. (2021). Інноваційні технології у фізичному вихованні студентів закладів вищої освіти. Фізичне виховання студентів, 25(3), 142–148. https://doi.org/10.15561/20755279.2021.0305.
2. Тищенко, В. О., Соколова, О. В., Омельяненко, Г. А., & Кіктенко, О. М. (2024). Методологія і організація наукових досліджень у фізичному вихованні і спорті: практико-орієнтований підхід у підготовці магістрів. Фізичне виховання та спорт, 1, 115–123.
3. Тищенко, В. О., Соколова, О. В., Омельяненко, Г. А., & Потапенко, Б. М. (2024). Використання інноваційних технологій у професійній підготовці бакалаврів фізичного виховання. Фізичне виховання та спорт, 1, 124–132.
4. Тищенко, Д. Г., Тищенко, В. О., Іваненко, С. В., Андронов, В. М., & Апанасенко, А. В. (2023). Інтерактивні технології дистанційного навчання у підготовці студентів спеціальності «Фізична культура і спорт». Фізичне виховання та спорт, 2, 87–95.
5. Azevedo, E., Ramos, A., Valério, C., Araújo, R., & Mesquita, I. (2024). Diving into real-world practicum in physical education: Deconstructing and re-signifying pre-service teachers’ reflections. Education Sciences, 14(1), 11. https://doi.org/10.3390/educsci14010011.
6. Kryshtanovych, S., Bilyk, O., Shayner, H., Barabash, O., & Bondarenko, V. (2021). Study of the experience of the formation of professional competence in future managers of physical education and sports. Linguistics and Culture Review, 5(S3), 548–559. https://doi.org/10.21744/lingcure.v5nS3.1511.
7. Sotiriadou, P. (2012). Improving the practicum experience in sport management: A case study. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(2), 60–69. https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2012.02.002.
Опубліковано
2025-10-03
Як цитувати
Тищенко, В. О., Халемендик, Ю. Є., Товстоп’ятко, Ф. Ф., & Ляшенко, О. (2025). ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПРАКТИКУМ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ ЯК ІНТЕГРОВАНИЙ КОМПОНЕНТ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ А7 «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ». Фізичне виховання та спорт, (2), 55-63. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2025-2-07
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>