ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РІВНЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗНУ
Анотація
Сьогодні однією з найбільш гострих, важко вирішуваних залишається проблема саме реформування освіти в галузі фізичного виховання. У результаті фізичне виховання протягом багатьох років не виконує свої функції. Як свідчать наведені у фаховій літературі результати досліджень, з погляду на збереження здоров’я ефективність традиційних занять фізичним вихованням низька, тому необхідні принципово нові підходи до визначення мети, змісту і організації засад освіти в сфері фізичної культури і спорту. Практично відсутні роботи щодо чіткого розподілу різних видів підготовки в навчальних і робочих програмах з видів спорту в процесі фізичного виховання студентської молоді в умовах закладу вищої освіти. Вважається, що достатньо перспективним напрямом вирішення вказаної проблеми може бути впровадження в процес фізичного виховання в закладах вищої освіти секційних занять, зокрема, засобів найбільш популярних серед студентів видів спортивних ігор (волейболу, баскетболу, футболу, гандболу тощо). Мета дослідження – дослідити динаміку змін показників загальної і спеціальної фізичної підготовленості студентів під впливом експериментальної програми з волейболу. Об’єкт дослідження – тренувальний процес секційних занять з волейболу. Предмет дослідження – вплив експериментальної програми з волейболу на рівень загальної і спеціальної фізичної підготовленості студентів. Методи дослідження: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури; аналіз документальних матеріалів; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент; тестування загальної і спеціальної фізичної підготовленості. Результати дослідження. Після завершення дослідження в студентів визначалося достовірне поліпшення в стрибку у висоту з місця та кидку набивного м’яча однією рукою з місця. Достовірних змін інших показників спеціальної фізичної підготовленості зареєстровано не було, але спостерігалася їх позитивна динаміка в тестах на швидкість, витривалість, гнучкість, силу ніг. Спостерігали позитивні зміни таких показників загальної фізичної підготовленості студентів, як рівень розвитку спритності, гнучкості, швидкісно-силових здібностей і, особливо, силових здібностей. За результатами педагогічного експерименту встановлено ефективність запропонованої авторської програми з удосконалення спеціальної загальної і спеціальної фізичної підготовки студентів ЗНУ.
Посилання
2. Круцевич Т. Ю., Пангелова Н. Є. Сучасні технології щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Спортивний вісник Придніпров’я. 2016. № 3. С. 109–114.
3. Москаленко Н. В., Пічурін В. В. Аналіз фізичної підготовленості студенток. Спортивний вісник Придніпров’я. 2016. № 3. С. 97–100.
4. Темченко В. А., Ковтун Е. В. , Мальцев Т. Н. Применение игровых видов спорта в спортивно-ориентированном физическом воспитании студентов. Спортивные игры. 2016. № 2. С. 54–57.
5. Церковна О. В., Барибіна Л. М. , Філенко Л. В. , Пасько В. В. Аналіз структури захворюваності студентів різнопрофільних виших для пошуку шляхів оптимізації фізичного виховання. Спортивна наука України. 2017. № 2. С. 47–56.
6. Чередниченко И. А., Соколова О. В., Маликов Н. В. Изменение показателей физической подготовленности юношей 18-19 лет в процессе секционных занятий с комплексным использованием средств спортивных игр. Спортивний вісник Придніпров’я. 2016. № 3. C. 239–243.
7. Чередниченко І. А. Підвищення фізичного стану студентів на основі комплексного використання засобів спортивних ігор у секційних заняттях з волейболу: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Чередниченко Інна Анатоліївна Дніпро, 2018. 22 с.