ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА

  • М. В. Захаревич
Ключові слова: етика, колектив, творчість, мистецтво, театр, педагог, суспільство, студент, актор, глядач, метод, система, вистава, роль, спілкування

Анотація

У статті аналізується поняття професійної етики актора як важливої складової фахової підготовки, необхідної для успішної самореалізаціїтворчої особистості, а також означені деякі проблеми, повʼязані з формуванням етичних норм професійної поведінки у процесі підготовки майбутнього актора. Зосереджено увагу на специфічних особливостях професійної діяльності актора, та на її засобах, формування яких є можливим лише в атмосфері доброзичливості та педагогічної уваги, коли взаємовідносини між студентами і педагогами будуються з урахуванням правил професійної етики. Особливий акцент робиться на вихованні у майбутнього актора як творчої особистості усвідомлення соціальної відповідальності, оскільки театр, відображаючи стан суспільства у всі періоди його історичного розвитку, покликаний утверджувати високі етичні і моральні закони людського співіснування, використовуючи притаманні йому можливості і методи. Наведені приклади методик формування професійної етики з педагогічної практики відомих акторів, режисерів, педагогів, психологів, чия діяльність повʼязана з професійною підготовкою майбутніх спеціалістів у галузі театру.

Посилання

1. Антология мировой философии: в 4-х томах. Т.4. Москва: Мысль, 1971. 346 с.
2. Аристотель. Поетика. Москва: Государственное издательство художественной литературы, 1957. 184 с.
3. Голубовский Б. Г. Шаг в профессию: учеб. пособ. Москва: Российский университет театрального искусства-ГИТИС, 2011. 392 с.
4. Єрмоленко А. М. Комунікативна практична філософія: підручник. Київ: Лібра, 1999. 488 с.
5. История эстетики. Памятники мировой эстетической мысли: В 5 т. Москва, 1962-1970. Т.1. С.78.
6. Кан-Калик В. А., Никандров А. С. Педагогическое творчество. Москва: Педагогика, 1993. 512 с.
7. Кнебель М. О. Поэзия педагогіки. Москва: ВТО, 1984. C. 245.
8. Лесь Курбас: Статьи и воспоминания о Лесе Курбасе. Литературное наследие. Сост. М. Г. Лабинский, Л. С. Танюк; Вступ. ст. Н. Б. Кузяковой. Москва: Искусство, 1988. 463 с.
9. Макаренко А. С. Педагогические сочинения в 8-ми томах. Москва: Педагогика, 1983– 1986. Т. 1–8.
10. Полякова Е. Жизнь и творчество Сулержицкого. Москва: Искусство, 1970, С. 91.
11. Психология профессионального самоопределения.Москва: Академия, 2004. 304 с.
12. СоловйовВ. С. Виправдання добра: у 2 т. Москва: Думка,1988. Т.1. С. 98.
13. Сковорода Г. Повне зібрання творів: у 2-х т. Київ: Наукова думка, 1973. Т. 1. 532 с.; Т. 2. 576 с.
14. Словарь по этике / под ред. А. А. Гусейнова и И. С. Кона. Москва: Политиздат, 1989. 447 с.
15. Станиславский К. С. Собрание сочинений: в 8-ми т. Москва: Государственное издательство «Искусство», 1954. Т. 4. С.171.
16. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором школи. Бесіда 1. Основні проблеми творчої праці вчителя. Вибрані твори: в 5 т. Київ: Наукова думка,1976. Т.4. С. 414–446.
17. Цукасова Л. В., Волков Л. А. Театральная педагогика: Принципы, заповеди, советы / ред. С. В. Цукасов; п редисл. В. И. Михеева; вступ. ст. А. С. Тимофеевой. Москва: Издательство ЛКИ, 2007. 192 с.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Захаревич, М. В. (2017). ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 99-104. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1137