Науковий журнал «Педагогічні науки: теорія та практика» є науковим фаховим педагогічним рецензованим виданням, в якому здійснюється публікація матеріалів науковців різних рівнів у вигляді наукових статей з метою їх поширення як серед вітчизняних дослідників, так і за кордоном.
Засновник: Запорізький національний університет.
Періодичність видання: 4 рази на рік.
ISSN (Print) 2786-5622, ISSN (Online) 2786-5630
Свідоцтво про державну реєстрацію: Серія КВ № 24761-14701Р від 25 березня 2021 р.
На підставі Наказу Міністерства освіти і науки України № 886 від 02.07.2020 р. (додаток 4) збірник включено до Переліку наукових фахових видань України категорії «Б» у галузі педагогічних наук (011 – Освітні, педагогічні науки, 014 – Середня освіта (за предметними спеціальностями), 015 – Професійна освіта (за спеціалізаціями).
До 25 березня 2021 р. журнал виходив під назвою «Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки».
У зв'язку зі зміною назви журналу було внесено відповідні зміни до Переліку наукових фахових видань України на підставі Наказу Міністерства освіти та науки України № 735 від 29.06.2021 р. (додаток 3).
Журнал індексується в міжнародних наукометричних базах даних Іndex Copernicus (Польща), Norwegian Register for Scientific Journals, Series and Publishers (Норвегія), ERIH PLUS (Норвегія).
В науковому журналі публікуються тільки оригінальні та високоякісні наукові статті, які раніше не друкувались.
Тематичні розділи журналу:
1. Загальна педагогіка та історія педагогіки
2. Теорія та методика навчання (з галузей знань)
3. Корекційна педагогіка
4. Теорія і методика професійної освіти
5. Соціальна педагогіка
6. Теорія і методика управління освітою
7. Теорія і методика виховання
8. Дошкільна педагогіка
9. Педагогіка вищої школи
10. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті
Метою наукового журналу є публікація наукових статей українських та закордонних науковців, що спрямовані на розвиток теорії та практики загальної середньої та вищої освіти; наукове обґрунтування теоретичних засад загальної педагогіки та історії педагогіки, теорії виховання, професійної освіти, педагогіки вищої школи.
Основними завданнями наукового журналу є:
-
Методологічні – обговорення змісту, проблем та перспектив розвитку теорії і практики виховання та навчання.
- Інформаційні – надання опису та результатів педагогічних досліджень, професійних аналітичних обзорів, досвіду роботи провідних закладів освіти, інформування про зміни в законодавстві тощо.
Формування наукової спільноти – публікація статей дослідників різних регіонів України та міжнародного наукового простору.
Основні принципи, на яких базується редакційна політика наукового журналу:
- об’єктивність та неупередженість у відборі статей з метою їх публікації;
- висока вимогливість до якості наукових досліджень;
- «сліпе» рецензування статей (рецензентам не відома інформація про авторів);
- колегіальність у прийнятті рішень щодо публікації статей;
- дотримання авторських прав та конфіденційності;
- дотримання політики академічної доброчесності та антиплагіату.
Рецензенти наукових матеріалів призначаються відповідальним секретарем Редакційної колегії журналу. Рецензування має дві основні функції для підвищення якості наукових досліджень:
- визначати достовірність, значущість і оригінальність статті;
- пропонувати шляхи поліпшення якості публікацій.
Науковий журнал видається у друкованому вигляді із розміщенням номерів на сайті в електронному вигляді.
Автори матеріалів несуть повну відповідальність за достовірність інформації, що в них висвітлюється, а також за відповідність матеріалів нормам законодавства, моралі та етики.
Редакція не несе відповідальності за професійно-змістову та методичну коректність матеріалів, що публікуються, а також за коректність посилань на інтернет-ресурси та літературні джерела, що містяться в тексті статті.
Редакція наукового журналу сподівається, що її діяльність сприятиме розвитку як вітчизняної, так і світової педагогічної науки.