РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ОСНОВНОЇ І СТАРШОЇ ШКОЛИ ЯК БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ МЕТОДИКИ ВИХОВАННЯ В НИХ ДБАЙЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  • Г.Й. Котлярчук
Ключові слова: особистість, творчі здібності, природа, емоційно-ціннісне сприймання довкілля, українська література

Анотація

У статті розкрито особливості розвитку в учнів основної і старшої школи творчих здібностей з метою формування в них емоційно-ціннісного сприйняття довкілля як базового компонента методики виховання дбайливого ставлення до природи у процесі вивчення української літератури. Зʼясовано, що ефективному досягненню поставленої мети сприяють такі форми і методи організації навчання, як робота творчих майстерень, випуски художніх газет, різні види творчих робіт на основі неповного тексту, ілюстрації до прочитаних творів, творчі перекази, метод асоціацій. Охарактеризовано етапи розвитку в учнів основної і старшої школи творчих здібностей у процесі вивчення української літератури.

Посилання

1. Рибалка В. В. Поняття про творчість, творчу особистість та особистісний підхід до вивчення і розвитку творчого потенціалу молоді / В. В. Рибалка // Психологія розвитку творчої особистості. – К. , 1995. – С. 5–24.
2. Трефʼя Я. Методика краєзнавчої роботи в школі / Я. Трефʼя // Історія в школах України. – 2002. – №1. – С. 6-7.
3. Халін В. В. Естетичне сприймання художніх творів у системі літературної освіти : навч.–метод. посіб. / В. В. Халін, А.В. Усатий // – Житомир : ЖДУ імені Івана Франка, 2011. – 124 с.
4. Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання : наук.-метод. посіб. / І. Д. Бех. – К. : ІЗМН, 1998. – 204 с.
5. Авраменко О. М. Українська література : підручник для 5 класу загальноосвітн. навч. закл. − / О. М. Авраменко / К. : Грамота, 2013. − 288 с.
Опубліковано
2016-05-31
Як цитувати
Котлярчук, Г. (2016). РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ОСНОВНОЇ І СТАРШОЇ ШКОЛИ ЯК БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ МЕТОДИКИ ВИХОВАННЯ В НИХ ДБАЙЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 48-53. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1178