КРИТЕРІЇ І ПОКАЗНИКИ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ
Анотація
У статті розглядається сутність і структура готовності майбутніх педагогів до безперервного професійного саморозвитку. На основі аналізу змістових характеристик виокремлених складових нами визначено критерії сформованості готовності до безперервного професійного саморозвитку майбутніх учителів: ціннісне усвідомлення необхідності цілеспрямованого безперервного професійного саморозвитку; інтегративно-теоретична підготовка, рівень одержаних професійно спрямованих знань; практично-операційна підготовка, сформованість практичних умінь і навичок стосовно професійного саморозвитку; сукупність індивідуально-психологічних якостей, важливих для безперервного професійного саморозвитку й майбутньої професійної діяльності загалом; спрямованість на самоаналіз, самооцінку власного професійного саморозвитку. Вказані критерії готовності майбутніх педагогів до безперервного професійного саморозвитку конкретизовано в комплексі відповідних показників.
Посилання
2. Кузікова С. Б. Конструювання методики дослідження саморозвитку особистості / С. Б. Кузікова, Б. О. Кузіков // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. – 2010. – № 2. – С. 106-112.
3. Лосєва Н.М. Саморозвиток викладача вищої школи : [навчальний посібник] / Н.М. Лосєва. – Д. : ДонНУ, 2003. – 336 с.
4. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М. : Просвещение, 1996. – 308 с.
5. Михайличенко В. Є. Готовність студентів до саморозвитку: сутність і структура / В. Є. Михайличенко, М. В. Канівець // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. ‒ 2011. – № 32-33. – С. 304-310.
6. Соколова Л. А. Рефлексивный компонент деятельности как необходимое условие развития учителя и учащихся / Л. А. Соколова. // Иностр. яз. в школе. – 2005. – № 1. – С. 19–26
7. Хакен Г. Синергетика / Г. Хакен. – М. : Мир, 1980. – 406 с.