НОВАТОРСЬКА ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТРЕНЕРІВ-ВИКЛАДАЧІВ ДЮСШ
Анотація
У статті досліджена проблема розвитку професійно-педагогічної компетентності тренерів-викладачів ДЮСШ. Розкрито роль новаторської педагогічної підтримки розвитку професійно-педагогічної компетентності тренерів-викладачів ДЮСШ. Доведено важливість корекції професійної діяльності тренера-викладача ДЮСШ, що має відбуватися в системі курсового підвищення кваліфікації. Схарактеризовано та уточнено зміст дефініції “професійно-педагогічна компетентність тренера-викладача ДЮСШ” та “новаторська педагогічна підтримка розвитку професійно-педагогічної компетентності тренерів-викладачів ДЮСШ”. Виявлено основні складові професійно-педагогічної компетентності тренера-викладача ДЮСШ. Обґрунтовано необхідність подальшої розробки педагогічної технології з розвитку професійно-педагогічної компетентності тренерів-викладачів з урахуванням встановленого динамічно-вибіркового розвитку спортивної інфраструктури в регіонах нашої країни, а також, наявності мотивації, потреб, цілей, знань, навичок, пролонгованого педагогічного досвіду діяльності на посаді тренера-викладача, вмінь його рефлексувати, а також стійких психологічних, фізичних та соціальних якостей особистості.
Посилання
2. Бауэр В. Г. Организационно-методические аспекты контроля за педагогической деятельностью спортивных школ (ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ, ШИМЛ) : методические рекомендации / В. Г. Бауэр. – М. : ВНИИФК, 1987. – 227 с.
3. Белорусова В. В. Основные проблемы теории и методики нравственного воспитания советского спортсмена : автореф. дис. на соискание научн. степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.00 «Педагогические науки» / В. В. Белорусова. – М., 1969. – 46 с.
4. Беспалов П. В. Парадигмы воспитания личности в детско-юношеских спортивных школах / П. В. Беспалов // Наука и бизнес : пути развития, 2011. – № 4. – С. 26-28.
5. Богуславский М. В. Миражи педагогики поддержки / М. В. Богуславский // Директор школы. 2002. – № 10. – С. 28-32.
6. Виховна робота тренера-викладача ДЮСШ : Методичні рекомендації для курсів підвищення кваліфікації тренерів-викладачів / В. М. Мазін, А. В. Сватьєв, К. В. Царенко. – Запоріжжя: ЗНУ, 2014. – 69 с.
7. Гура О.І. Теоретико-методологічні основи формування психолого-педагогічної компетентності викладача вищого навчального закладу в умовах магістратури: дис. на здобуття наук. ступеня док. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Гура Олександр Іванович. – Запоріжжя, 2008. – 753 с.
8. Звіт за формою № 5-ФК станом на 01.01.2017 ДЮСШ + СДЮШОР [Електронний ресурс] / Міністерство молоді та спорту України. Режим достуру: http://dsmsu.gov.ua/index/ua/material/30126
9. Ковальов В. Проблеми і перспективи дитячо-юнацького спорту в сучасних соціально-економічних умовах / В. Ковальов // Молода спортивна наука України. – 2007. – Т. V. – С. 154-157.
10. Манжелей И. В. Актуализация педагогического потенциала физкультурно-спортивной среды : дис. … докт. пед. наук : 13.00.04 / Манжелей Ирина Владимировна. – Тюмень, 2005. – 441 с.
11. Мельник Н. А. Нові форми впровадження та поширення педагогічного досвіду як важлива умова створення інноваційного освітнього середовища / Н. А. Мельник // Управління школою. – 2013. – № 34–36. – С. 88-93.
12. Приходько В.В. До визначення наскрізної мети занять молоді фізичною культурою / В. В. Приходько // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2016. – № 3. – С. 178-183.
13. Сватьєв А. В. Підготовка майбутнього тренера-викладача до професійної діяльності теоретико-методичний аспект : монографія / А. В. Сватьєв. – Запоріжжя : ЗНУ. – 2012. – 473 с.
14. Сущенко А. В. Важные тенденции в профессиональной деятельности преподавателей высшей школы А. В Сущенко // Теорія і практика управління соціальними системами. ‒ 2013. №3. – С. 70-76.