ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

  • Г.А. Дегтярьова
Ключові слова: гуманізація освіти, закономірності і принципи гуманізації освіти, мета гуманізації освіти

Анотація

У статті на перший пдан висунуто проблеми гуманізації освітнього процесу в сучасних педагогічних дослідженнях, підняте питання поглибленого вивчення шляхів гуманізації навчально-виховного процесу, творчого пошуку нових педагогічних технологій, методів, засобів, форм, які б забезпечили виховання вільної, гармонійної, високоморальної гуманної особистості, здатної до активної суспільної праці і постійного підвищення свого інтелектуального рівня.

Посилання

1. Балл Г.О. Гуманізація освіти в контексті сучасності: психолого-педагогічні орієнтири // Освіта і управління. – 1999. – Т. 3. – № 3. – С. 21–34.
2. Балл Г.О. Психолого-педагогічні засади гуманізації освіти // Освіта і управління. – 1997. – Т. 1. – № 2. – С. 21–36.
3. Балл Г.О. Сучасний гуманізм і освіта // Психолог: Шкільний світ. – 2002. – № 40 (40). – С. 3–5.
4. Білоусова В.О. Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи: Монографія. – К.: ІЗМН, 1997. – С. 7.
5. Гончаренко С.І., Мальований Ю.І. Гуманізація і гуманітаризація освіти // Шлях освіти. – 2001. – № 3. – С. 2–8.
6. Зязюн І.А. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За ред. І.А. Зязюна. – К., 2000. – С. 17.
7. Зязюн І.А. Освітні технології у вимірах педагогічної рефлексії // Світло. – 1996. – № 1. – С. 4–9.
8. Красовицький М.Ю. Людина – мета, а не засіб. Гуманізація життя школи // Рідна школа. – 1991. – № 11. – С. 10–13.
9. Лозова В.І. Цілісний підхід до формування пізнавальної активності школярів / Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. – Харків: ”ОВС”, 2000. – 164 с.
10. Моляко В.А. Психология решения школьниками творческих задач. – К., 1983.
11. Мун Л.М. Информационные технологии и гуманитарная культура: преподавание в общеобразовательной школе учебных дисциплин с использованием достижений современных информационных технологий // Мир психологии. 2002. – № 1 (29). – С. 262–272.
12. Педагогика: педагогические теории, системы, технологии: Учеб. для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / С.А. Смирнов, И.Б. Котова, Е.Н. Шиянов и др.; Под ред. С.А. Смирнова. – 4-е изд., испр. – М.: Издательский центр „Академия”, 2000. – С. 35– 38.
13. Пікельна В. „Люби свого ближнього”. Філософські, історичні та педагогічні роздуми про гуманізацію освіти // Рідна школа. – 1998. – № 2. – С. 26–28.
14. Подмазин С.И. Личностно-ориентированное образование: Социально-философское исследование. – Запорожье: Просвіта, 2000.– 250 с.
15. Русова С. Націоналізація школи /Русова С. Вибрані педагогічні твори. – К.: Освіта, 1996. – С. 295. – 304 с.
16. Токмань Г. Сучасні навчальні технології та методи викладання літератури. Інноваційні технології: модульно-розвивальна система навчання // Дивослово. 2002. – № 10. – С. 59–62.
17. Шишов С.Е., Кальней В.А. Мониторинг качества образования в школе. – М.: Педагогическое общество Росси, – 1999. – 354 с.
Опубліковано
2005-06-06
Як цитувати
Дегтярьова, Г. (2005). ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 29-36. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1667