USING OF BUSINESS GAMES MODIFICATION IN STUDYING PROSSES WITH STUDENTS AND POST-GRADUATES

  • K.L. Krutiy
  • N.V. Makovetzkaya
Keywords: modified business games, operational games, role games, professional games

Abstract

An article is devoted to the problem of the use of the modified business games in the educational process of higher educational establishment. The games are considered from point of their classification, features are lighted up and targets of conducting of every type of games, the attention is accented on that in the practical work with students and magistrantami, the use of modifications of business games can promote creative activity, desire to create new developments.

References

1. Агапова О.В. и др.Уроки для взрослых: Пособие для тех, кто работает в системе образования взрослых. – СПб.: Тускарора, 2003. – 68 с.
2. Давыдов Н.А., Бойченко Н.А. Как быстро научиться и эффективно обучать специалистов. – Симферополь: Таврия, 1992. – С.18-38.
3. Озеркова И. Ролевые игры как технология самовоспитания// Школьные технологии: научно – практический журнал для школьного технолога (завуча). – 2000. - №1. – С.182 – 189.
4. Организация и методика проведения деловых совещаний: Учебное пособие/ Сост. А.Г. Елисеев. – К.: МАУП, 1995. – С.21 – 34.
5. Проектирование деловых игр // Практикум по общей экспериментальной и прикладной психологии. Под ред. А.А. Крылова и С.А. Маничева. – СПб: Питер, 2000. – С.465 – 471.
6. Пугачев В.П. Тесты, деловые игры, тренинги в управлении персоналом: Учебник для студентов вузов. – М.: Аспект Пресс, 2000. – С.39-52.
Published
2005-06-15
How to Cite
Krutiy, K., & Makovetzkaya, N. (2005). USING OF BUSINESS GAMES MODIFICATION IN STUDYING PROSSES WITH STUDENTS AND POST-GRADUATES. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (2), 60-66. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1694