AXIOLOGICAL APPROACH IN FUTURE TEACHER’S TRAINING FOR THE ORGANIZATION OF SENIOR PUPILS LEISURE ACTIVITIES

  • J. Bardashevska
Keywords: axiology problems, leisure activities, future teacher’s training, knowledge, skills, habits

Abstract

The article is about supplying students whithe knowledge, skills and habits for organization of leisure activities for senior pupils on the basis of axiological approach.

References

1. Сластенин В.А., Чижакова Г.И. Введение в педагогическую аксиологию: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с.
2. Пича В. М. Ваше свободное время. – К.: Политиздат Украины, 1988. – 207 с.
3. Воловик А.Ф. Введение в интерес. – М.: Советская Россия, 1983. – 245 с.
4. Воловик А., Воловик В. Педагогіка дозвілля: Підручник. – Харків: ХДАК, 1999. – 332с.
5. Современный словарь по педагогике / Сост. Е.С. Рапацевич – Мн.: Современное слово,2001. – 928 с.
Published
2006-08-28
How to Cite
Bardashevska, J. (2006). AXIOLOGICAL APPROACH IN FUTURE TEACHER’S TRAINING FOR THE ORGANIZATION OF SENIOR PUPILS LEISURE ACTIVITIES. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 13-20. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1707