THE RESEARCH OF FAIRY-TALE IN A PSYCHOLOGICAL CONTEXT

  • H. Burchik
Keywords: the fairy-tale therapy, therapy, diagnostics, correction

Abstract

The article represents the analysis of researching fairy-tale in a psychological context. Research is conducted with the use of principle of historical method, taking into account the modern context of the use of this notion in pedagogy and psychology.

References

1. Стишенок И. В. Сказка в тренинге: коррекция, развитие, личностный рост. – СПб.: Речь, 2005. – 144 с.
2. М. - Л. фон Франц. Психология сказки. – СПб.: БСК, 1998. – 467 с.
3. Соколов Д. Сказки и сказкотерапия. – М.: ЭКСМО-Пресс, 1996. – 234 с.
4. Вачков И. Сказкотерапия: Развитие самосознания через психологическую сказку. –М.: Ось-89, 2001. – 144 с.
5. Пропп В. Исторические корни волшебной сказки. – Л.: Изд-во Ленинградского гос. ун-та, 1986. – 480 с.
6. Юнг К. - Г. Душа и миф. Шесть архетипов. – Минск: Харвест, 2004. – 400с.
7. Фрейд З. Толкование сновидений. – М.: ЭКСМО, 2002. – 608 с.
8. Юнг К. – Г. Проблемы души нашего времени. – М.: Канон, 1994. – 320 с.
Published
2006-08-28
How to Cite
Burchik, H. (2006). THE RESEARCH OF FAIRY-TALE IN A PSYCHOLOGICAL CONTEXT. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 20-26. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1708