STUDENTS’ SELF-GOVERNING AT THE UNIVERSITIES OF GREAT BRITAIN, FRANCE AND CANADA

  • M.I. Prihodko
  • I.V. Vasylenko
Keywords: education, civility, student’s self-governing, civil values, democratic traditions

Abstract

In this paper ed different forms of students’ self-governing organizations in european countries are analyz. We came to the conclusion that students self-governing in nigher educational institutions of these countries is an important factor in the formation of future leaders, the real indicator of civilized society and strengthening of democratic values in it.

References

1. Heater Derek Citizenship. The civic ideal in world history, politics and education. – Manchester, New York: Manchester University Press, 2004 (1st ed. –1990). – 388 p.
2. Reisenberg P. A history of citizenship. Sparta to Washington. – Malabar (Fl.): Krieger Publ. Co., 2002. – 182 p.
3. Студентське самоврядування як невід’ємна складова демократизації школи // Методичні рекомендації МОН України від 29.07.05 № 1/9 – 396: „Освіта України”, № 59-60. 12 серпня 2005 р. – С. 12-13.
4. McKillop A. B. Matters of mind: the universities of Ontario, 1791-1951. – Toronto, Buffalo, London: University of Toronto Press, 1994. – 716 p.
5. Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності //Шлях освіти. – 2000. - №3. – С. 7-13.
6. Приходько М.І. Є чого повчитися і нам. Учнівське самоврядування в сучасній зарубіжній школі // Рад. школа. – 1990. - №10. – С. 89-91.
Published
2006-08-28
How to Cite
Prihodko, M., & Vasylenko, I. (2006). STUDENTS’ SELF-GOVERNING AT THE UNIVERSITIES OF GREAT BRITAIN, FRANCE AND CANADA. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 160-165. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1727