FORMING OF ABILITIES AND SKILLS OF PUPIL’S SELF CONTROL

  • I.J. Seregina
Keywords: self-control, skills and abilities of self-control, conditions, didactic conditions, formative methods and techniques of self-control, levels of self-control

Abstract

In this article the didactic conditions and practical methods of forming abilities and skills of self-control in pupils of basic school in the process of educational-cognitive activity are considered.

References

1. Амонашвили Ш.А. Личностно-гуманная основа педагогического процесса. – М.: Университетское, 1990. – 560 с.
2. Ительсон Л.Б. Об особенностях формирования самоконтроля при производственном обучении // Вопросы психологии – 1961. – № 2. – С. 8.
3. Контроль и самоконтроль как стимулы учебной деятельности / Анищенко А.П., Делова О.В., Дудников С.В.// Юбилейный сборник научных трудов молодых ученых и студентов РГАФК. – М., 1998. – С. 10.
4. Концепція самоорганізації і розвитку особистості учня у навчально-виховному процесі // Рад. школа – 1993. – № 8. – С. 53.
Published
2006-08-28
How to Cite
Seregina, I. (2006). FORMING OF ABILITIES AND SKILLS OF PUPIL’S SELF CONTROL. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 184-189. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1731