PROBLEMS OF PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF STUDENTS-PSYCHOLOGISTS AT ZAPORIZHZHYA NATIONAL UNIVERSITY

  • O.V. Puchina Zaporizhzhya National University
Keywords: professional self-determination, professional activities, student, social maturity, professional development

Abstract

The problem of self-determination of future psychologists is analysed. The article is focused on the process of studying at high school and its influencing the formation of students’ conscious attitude towards chosen profession.

References

1. Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения. – М.: Знание, 1996. – 362 с.
2. Климов Е.А. Путь в профессию. – Л.: Нева, 1974. – 241 с.
3. Коломінський Н.Л. Соціально-психологічні проблеми підготовки фахівців до професійної діяльності // Наука і освіта. – 2004. – № 3. – С. 21-26.
4. Маркова А.К. Психология профессионала. – М.: Университет, 1996. – 381 с.
5. Слободанюк І.А. Тренінґ професійного самовизначення, як засіб адаптації студентів – першокурсників до умов навчання у вищому навчальному закладі // Наука і освіта. – 2004. – № 3. – С. 45-51.
6. Узнадзе Д.Н. Психологические проблемы мотивации поведения человека. – М.: Знание, 1996. – 531 с.
Published
2007-05-14
How to Cite
Puchina, O. (2007). PROBLEMS OF PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF STUDENTS-PSYCHOLOGISTS AT ZAPORIZHZHYA NATIONAL UNIVERSITY. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 147-150. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1807