FULFILLMENT OF PEDAGOGICAL TASKS OF AN ACCOMPANIST DURING INITIAL TRAINING OF A MUSICIAN-VIOLINIST

  • H. Radkevich Children’s music school №1, Zaporizhzhya
Keywords: accompanist, ensemble, musician-performer, starting violinist

Abstract

The article deals with the problems connected with musical – pedagogical activities of a pianist – accompanist. Special attention is focused on the specificity of his work with string-bow instruments; peculiarities of pedagogical activity on different stages of a starting-violinist training are concretized.

References

1. Лесман И. Очерки по методике обучения игре на скрипке. – М.: Музиз, 1964. – 274 с.
2. Гинзбург Л. О работе над музыкальным произведением. – М.: Музыка, 1981. – 143 с.
3. Родионов К. Начальные уроки игры на скрипке. – М.: Гос. муз. издательство, 1960. – 72 с.
4. Готлиб А. Основы ансамблевой техники. – М.: Музыка, 1971. – 93 с.
5. Урываев С. Заметки о работе концертмейстера-пианиста в ДМШ: (Приложение) / Сост. С.В. Савари. – Харьков, 1993. – Вып. 1. – 62 с.
6. Кубанцева Е. Концертмейстерский класс: Учебное пособие для студентов муз. факультетов пед. вузов. – М.: Академия, 2002. – 192 с.
7. Савари С. Азбука аккомпанемента: Учебное пособие – Донецк: ООО «Юго-Восток, ЛТД», 2005. – 71 с.
8. Шендерович Е. В концертмейстерском классе: Размышления педагога. – М.: Музыка, 1996. – 206 с.
Published
2007-05-14
How to Cite
Radkevich, H. (2007). FULFILLMENT OF PEDAGOGICAL TASKS OF AN ACCOMPANIST DURING INITIAL TRAINING OF A MUSICIAN-VIOLINIST. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 150-157. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1808