PECULIARITIES OF LEARNING FOREIGN LANGUAGES BY THE STUDENTS OF TECHNICAL PROFESSIONS

  • S.V. Korol Khmelnytskiy Nationality University
Keywords: orientation of learning, another language competence, professional dialogue

Abstract

This article deals with the problem of learning foreign languages by the students of technical professions and defines peculiarities of this learning. The urgency of the mentioned problem consist that today there is a contradiction between the social order for the highly skilled expert who well knows foreign language and can use it in the professional work and a low preparation level of graduates of technical specialties on foreign language.

References

1. http://www.ruv.de/de/r_v_ratgeber/ausbildung_berufseinstieg/karrieretipps/6_fremdsprachen.jsp
2. Рожкова Ф.М. Вопросы обучения иностранным языкам в средних профессионально-технических училищах: Методическое пособие. – М.: Высшая школа, 1984, – 184 с.
3. Берман И.М. Методика обучения английскому языку в неязыковых вузах. – М.: Высшая школа, 1970. – 230 с.
4. Тарнопольський О.Б. Методика навчання англійської мови на ІІ курсі технічного вузу: Посібник. – К.: Вища школа, 1993. – 167 с.
5. Нещадим И.О. Иноязычная подготовка как средство формирования профессиональной компетентности студентов технического вуза: Автореф. дис. к. пед. н. – Ставрополь, 2006. – 23 с.
6. Леушина И.В. Совершенствование иноязычной подготовки будущих специалистов технического профиля в условиях многоуровневой системы высшего профессионального образования. Автореф. дис. к. пед. н. – Нижний Новгород, 2003. – 24 с.
Published
2008-08-15
How to Cite
Korol, S. (2008). PECULIARITIES OF LEARNING FOREIGN LANGUAGES BY THE STUDENTS OF TECHNICAL PROFESSIONS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 127-132. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1886