THE SCIENTIFIC-THEORETICAL ASPECTS OF CONTROL AND EVALUATION OF EDUCATIONAL PROGRESS OF STUDENTS

  • S.S. Marchuk Lutsk Pedagogical College
Keywords: control, checking, assessment, evaluation of progress, diagnostics of the results of studies, assessment system

Abstract

The scientific analysis of base concepts and categories of pedagogical control and evaluation of educational progress is carried out in the article. The didactics features of the process of educational evaluation of modern students are considered.

References

1. Про запровадження 12-ти бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти // Початкова школа. – 2000. – № 4. – С. 31-33.
2. Педагогика // Под. ред. Ю.Бабанского. – М.: Просвещение, 1983. – 608 с.
3. Гончаренко С. Педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.
4. Подласый И. Педагогика. – М.: Просвещение, 1996. – 432 с.
5. Волкова Н. Педагогіка. – К.: Академія, 2002. – 576 с.
6. Семиченко В., Заслуженюк В. Проблеми педагогічного оцінювання // Рідна школа. – 2001. – № 7. – С. 3-9.
7. Савченко О. Контроль та оцінка результатів навчання // О.Савченко Дидактика початкової школи. – К.: Абрис, 1997. – С. 122-137.
8. Педагогіка / За ред. A.Алексюка. – К.: Вища школа, 1985. – 296 с.
9. Дидактика современной школы / Под ред. В.Онищука. – К.: Рад. школа, 1987. – 351 с.
Published
2008-08-15
How to Cite
Marchuk, S. (2008). THE SCIENTIFIC-THEORETICAL ASPECTS OF CONTROL AND EVALUATION OF EDUCATIONAL PROGRESS OF STUDENTS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 170-176. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1895