SOCIAL EDUCATION OF CHILDREN WITH THE HEARING DISORDER IN CONDITIONS OF SPECIALIZED PRESCHOOL ESTABLIS

  • O.V. Melnithuk Volyn national university of Lesya Ukrainka
Keywords: social upbringing, social development, deaf children, social-pedagogical activities, socialization

Abstract

This article touches upon peculiarities of social upbringing children with defects of ear in conditions of specialized preschool institutions.

References

1. Колесник І. Соціалізація особистості глухого школяра: Монографія. – К., 1994. – 112 с.
2. Горловчиц Л. Дошкольная сурдопедагогика: воспитание и обучение дошкольников с нарушениями слуха. – М.: Владос, 2001. – 304 с.
3. Громадянська освіта та соціалізація дітей з вадами слуху: Збірник науково-методичних матеріалів. – Українсько-канадський альянс для глухих та слабочуючих. – 2002. – 78 с.
4. Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Науково-методичний збірник Інституту спеціальної педагогіки АПН України. – К., 2005.– 440 с.
5. Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти // Шкільна бібліотека. – 2003. – № 3. – С. 11-19.
Published
2008-08-15
How to Cite
Melnithuk, O. (2008). SOCIAL EDUCATION OF CHILDREN WITH THE HEARING DISORDER IN CONDITIONS OF SPECIALIZED PRESCHOOL ESTABLIS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 177-180. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1896