ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ (В УМОВАХ КАРАНТИНУ 2020 РОКУ)

  • Л. М. Лазаренко Приазовський державний технічний університет
Ключові слова: Дистанційне навчання, соціальні працівники, іноземна мова, навички комунікації онлайн, критерії оцінювання знань

Анотація

Робота соціальних працівників вимагає від них сформованих умінь та навичок дистанційної роботи, тому навчання іноземної мови дистанційно якнайкраще сприяє розвитку таких умінь та навичок. Карантин 2020 та впровадження дистанційного навчання в усіх закладах України сприяло розвитку умінь та навичок дистанційної роботи. У статті описано особистий досвід автора з організації дистанційного навчання, визначено основні принципи організації такого процесу, а також його недоліки. Обґрунтовано необхідність чіткої організації та структурування навчального матеріалу, визначеність критеріїв оцінювання та підтримку постійного зворотного зв’язку як необхідні умови навчання. Зазначено, що основним недоліком впровадження дистанційного навчання у вищих навчальних закладах України в березні 2020 р. була невизначеність умов такого навчання, його термінів, тривалості та способів організації. У статті вказано основні недоліки дистанційного навчання з особистого досвіду автора: технічні проблеми, низька якість Інтернет-зв’язку, що унеможливлює якісне навчання, а також високу ресурсоємність дистанційного навчання, що потребує додаткових зусиль як від викладача, так і від студентів. Із метою з’ясування основних особливостей дистанційного навчання автором було проведено опитування серед студентів ДВНЗ ПДТУ, за результатами якого було проаналізовано особливості очікування студентів від дистанційного навчання та реальні практичні втілення. Отримані результати показали досить високі очікування студентів від дистанційного навчання та загальне негативне ставлення їх до нього через численні технічні проблеми. У статті запропоновано можливі варіанти оптимізації дистанційного навчання: забезпечення студентів умовами якісного зв’язку, визначення вимог до дистанційного навчання та чітке структурування програм та календарно-тематичного планування, чіткі критерії оцінювання знань студентів онлайн, збільшення кількості практичних годин у педагогічному навантаженні викладача на індивідуальну роботу (онлайн) зі студентами.

Посилання

1. Боднар Д.М. Особливості організації освітнього процесу в системі онлайн-освіти у закладах вищої освіти. Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (22 травня 2020 р.). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 55–57.
2. Головко Н.І. Роль викладача під час професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. 2013. № 1(2). С. 41–48.
3. Гришкова Р.О. Лінгвістичні та міжкультурні фактори у навчанні ділової англійської мови. Наукові записки НаУКМА: Філологічні науки. 2004. Т. 34. С. 82–84.
4. Капська А.Й. Деякі аспекти професійної підготовки соціальних педагогів і соціальних працівників. Соціалізація особистості: зб. наук. праць / за заг. ред. проф. А. Й. Капської. Т. ХХVІІІ. Київ : НПУ, 2007. С. 3–13.
5. Когут С.Я. Системи професійної підготовки соціального педагога у вищих навчальних закладах освіти України і Польщі (порівняльний аналіз) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки». Івано-Франківськ, 2005. 22 с.
6. Микитенко Н.О. Професійна підготовка соціальних працівників в університетах Канади : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Тернопіль, 2006. 20 с.
7. Новгородський Р.Г. Інтернет-комунікації у роботі соціального працівника. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2016. № 133. С. 160–163.
8. Павлішак О.Р. Професійна підготовка соціальних педагогів в Австрії : дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. Дрогобич, 2008. 221 с.
9. Петько Л.В. Стимулювання готовності майбутніх соціальних педагогів до виховної роботи у процесі вивчення іноземної мови у ВНЗ. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. 2012. № 9. С. 84–95.
10. Пришляк О.Ю. Професійна підготовка соціальних педагогів у вищих навчальних закладах Німеччини : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Тернопіль, 2009. 219 с.
11. Сидорук І. Формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників засобами інформаційно комунікаційних технологій. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2020. № 1. C. 152–158.
12. Abels P. (Ed.) Distance Education in Social Work: Planning, Teaching, and Learning. New York : Springer, 2005. 184 p.
13. Gelman, C. R, Carol T. Teaching Social Workers to Harness Technology and Inter-disciplinary Collaboration for Community Service. British Journal of Social Work. 2010. № 40. Pp. 226–238.
Опубліковано
2021-04-29
Як цитувати
Лазаренко, Л. М. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ (В УМОВАХ КАРАНТИНУ 2020 РОКУ). Педагогічні науки: теорія та практика, 1(3), 104-110. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-1-15
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)