ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ ЕФЕКТИВНОГО ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ
Анотація
У даній статті розглядається проблема ефективності під час навчального процесу у віртуальному середовищі. Доведено, що за сучасних тенденцій, коли студенти і освітяни все частіше зустрічаються з цифровою дистанційною освітою, супутньою проблемою постає втрата мотивації та ефективності під час віддаленого навчання. У зв’язку з пандемією, що видозмінила навчальний процес, перехід на навчання в онлайн форматі був необхідним, і таке поняття, як ефективність, під час віртуального навчання поступово втрачається, від чого в діях студентів почала прослідковуватись мінімальна залученість, взаємодія з викладачами та одногрупниками в ході лекцій/практичних, та нерідко стикаються з поняттям прокрастинації. Після введення обмежень відвідування закладів вищої освіти кількість обговорень, запитів в глобальній мережі про те, як залишатись продуктивним перебуваючи на дистанційному віртуальному навчанні, значно зросла. Сьогодні відсутні чіткі правила чи стандарти продуктивного навчання онлайн. У даній статті було проаналізовано принципи, критерії побудови ефективного онлайн-навчання для студентів та викладачів, зокрема: експертність, змістовність, формат проведення, зворотній зв’язок та інші на основі думок американських дослідників, освітян та практик американських університетів, які здійснювали власні дослідження проблеми впливу цифрових технологій на мотивацію студентів та викладачів у вищій освіті. Було детально розглянуто основні дев’ять принципів побудови ефективного онлайн-навчання з метою переконання в тому, що інформаційні технології завжди займатимуть місце в житті сучасного студента та викладача, відповідно, з нашого боку є потреба розвитку власної гнучкості, адаптивності в нових навчальних умовах, при цьому, в результаті, залишатись продуктивними, вмотивованими, з якісними знаннями. Пропонується безліч варіантів, як не втратити ефективності, отримуючи-подаючи навчальний матеріал крізь екран монітору, які варто проаналізувати і за можливості використовувати на практиці для успішного подання та отримання знань.
Посилання
2. Ehrmann, S. C. (1996) ‘Implementing the seven principles: tech-nology as lever’, AAHE Bulletin, vol. 49, no. 2, pp. 3–6.
3. Bolliger, D. U., Des Armier, D. (2013) ‘Active learning in the online environment: the integration of student-generated audio files’, Active Learning in Higher Education,vol. 14, no.3, p. 211.
4. Berge, Z. L. (2002) ‘Active, interactive, and reflective eLearning’, The Quarterly Review of Distance Education, vol. 3, no. 2, pp. 181–190.
5. Bangert, A. W. (2004) ‘The Seven Principles of Good Practice: a framework for evaluating on-line teaching’, Internet and Higher Education, vol. 7, pp. 217–232.
6. Gallien, T. (2008) ‘Personalized versus collective instructor feedback in the online classroom: does type of feedback affect student satisfaction, academic performance and perceived connectedness with the instructor?’, International Journal on e-learning, vol. 7, no. 3, pp. 463–476.
7. Gedik, N., Kiraz, E., Ozden, M. Y. (2013) ‘Design of a blended learning environment: considerations and implementation issues’, Australasian Journal of Educational Technology, vol. 29, no. 1. pp. 1–19.
8. Hathaway, K. L. (2014) ‘An application of the seven principles of good practice to online courses’, Research in Higher Education Courses, vol. 22, pp. 1–12.
9. Hewson, E. R. F. (2018) ‘Students’ emotional engagement, motivation and behaviour over the life of an online course: reflections on two market research case studies’, Journal of Interactive Media in Education, vol. 1, no. 10, pp. 1–13.
10. Johnson, S. (2014) ‘Applying the seven principles of good practice: technology as a lever – in an online research course’, Journal of Interactive Online Learning, vol. 13, no. 2, pp. 41–50.
11. Lewis, C. C. (2006) ‘Implementing effective online teaching practices voices of exemplary faculty’, Innovative Higher Education, vol. 31, no. 2, pp. 83–98.
12. Moore, M. J. (1993) ‘Three types of interaction’, in Distance Education: New Perspectives,eds K. Harry, M. John & D. Keegan, Routledge, New York, pp. 19–24.
13. Morrison, D. (2015) Four-Step Strategy to Create Active Learning in Any Learning Space – Learning Insights.
14. Plante, K., Asselin, M. E. (2014) ‘Best practices for creating social presence and caring behaviors online’, Nursing Education Perspectives, vol. 3, no. 4, pp. 219–223.
15. Schwiebert, C. (2012) The 7 Principles of Online Learning. Are They Still Valid?
16. Young, S. (2006) ‘Student views of effective online teaching in Higher Education’,The American Journal of Distance Education, vol. 20, no. 2, pp. 65–77.
17. Oakley B., Sejnowski T. J. (2019) ‘What we learned from creating one of the world’s most popular MOOCs’, NPJ, Science of learning, pp. 1–7
18. Oakley B., Kris D.F. (2017) ‘5 Strategies to Demystify the Learning Process for Struggling Students’. URL : https://www.kqed.org/mindshift/49697/5-strategies-to-demystify-the-learning-process-for-struggling-students.
19. Bailey C.J., Card K.A.(2009) ‘Effective pedagogical practices for online teaching: Perception of experienced instructors’, The Internet and Higher Education vol. 12, no.3, pp. 152–155.
20. Joubert S. (2020) ‘How to Be a Successful Online Learner: 9 Tips & Strategies’. URL : https://www.northeastern.edu/bachelors-completion/news/successful-online-learning-strategies/.