ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Ключові слова: англійська мова для спеціальних цілей, іноземна мова, взаємодія, мозковий штурм, рольова гра, презентація

Анотація

Стаття присвячена застосуванню інтерактивних методів викладання англійської мови для спеціальних цілей. У статті зазначено, що соціальні та економічні зміни, які відбулися за останні десятиліття, зокрема глобалізація у всіх сферах міжнародної співпраці, вплинули на виникнення професій, які потребують працівників із широким кругозором, бажанням вдосконалюватися, здатних адаптуватися до змінних вимог професійної сфери. Увага дослідження зосереджена на тому, що саме знання іноземної мови є тим ключем до успіху у професійному житті, який робить кандидата конкурентоздатним професіоналом, спроможним приймати швидкі та розумні рішення. Автор наголошує на тому, що викладання англійської мови для спеціальних цілей мотивує викладача вищого навчального закладу до пошуку та відбору найбільш актуальних та відповідних навчальних матеріалів, щоб іти в ногу з часом. Інтерактивні методи навчання передбачають наполегливу співпрацю та взаємну відповідальність за досягнення бажаного результату. Загалом підкреслено, що саме інтерактивна методика змушує студентів добросовісно вивчати матеріал для формування компетентності, необхідної для прояву власної ініціативи за необхідності. У статті звернено увагу на те, що характерною рисою такої методики є діалог, тобто взаємообмін думками, аргументами «за» та «проти» під час дискусій чи дебатів. Дослідниця виокремлює «мозковий штурм» як інтерактивний спосіб змусити студентів задуматися про щось одночасно з метою вирішення проблеми чи генерування нових ідей, основним принципом якого є не критикувати чи засуджувати інших незалежно від того, наскільки абсурдними чи смішними здаються їхні ідеї. Одним з елементів «мозкового штурму» є наявність секретаря обговорення, який записує запропоновані думки. У рольовій грі студенти симулюють ситуації професійної взаємодій, наближені до реальності. Також автор наголошує на важливості презентації під час викладання англійської мови для спеціальних цілей як методу подолання емоційних бар’єрів комунікативної взаємодії, формування комунікативної компетентності та розвитку мотивації для якісного навчання та вміння переконливо висловлювати свої думки.

Посилання

1. Морська Л.І. Англійська мова для спеціальних цілей (ESP): Історія виникнення підходу та його специфіка. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». 2012. Вип. 25. С. 136–138.
2. Bulekbayeva L.A. Innovative and interactive methods of teaching foreign language. Kazakh State Women’s Teacher Training University. Kazakhstan. Created by FolderMill/www/foldermill.com.
3. David Cotton, David Falvey, Simon Kent. Market Leader, intermediate, 3rd edition. Business English. Course book. Pearson Education Limited, 2010.
4. Frances Eales, Steve Oakes. Speakout, upper intermediate. Student’s book. Pearson Education limited, 2011.
5. Gorbanyova O. Interactive technologies in teaching a foreign language at higher educational establishment. International Letters of Social and Humanistic Sciences. 2016. № 71. P. 54–59. URL: https://doi.org/10.18052/www.scipress.com/ILSHS.71.54.
6. Kovάcs G. (2014). Role-plays in teaching English for specific purposes. 10th Conference on British and American Studies – Crossing Boundaries – Approaches to the Contemporary Multicultural Discourse. Retrieved from https://www.academia.edu/35988488/ROLEPLAYS_IN_TEACHING_ENGLISH_FOR_SPECIFIC_PURPOSES, 01.08.2021.
7. Oxford Advanced Learners Dictionary. A S Hornby New 8th Edition. Oxford University Press. 2010.
8. Walker R., Harding K. Tourism 1. Oxford English for careers. Student’s book. Oxford University Press. 2011. [in English].
9. Radosavlevikj N., Hajrullai H. (2019). Using video presentations in ESP classes (a study conducted at the language centre Skopje, SEEU). Review Volume 14 Issue 1, pp. 178–195. DOI: 10.2478/seeur-2019-0010 SEEU.
10. Unina N., Bearing P. (2016). Brainstorming as a Way to Approach Student-Centered Learning in the ESL Classroom. Procedia - Social and Behavioral Sciences 224. 6th International Research Symposium in Service Management, IRSSM-6 2015, 11–15 August 2015. PP. 605–612.
11. WCO Framework of Principles and Practices on Customs Professionalism. World Customs Organisation. URL: https://clikc.wcoomd.org/pluginfile.php/30120/mod_label/intro/Section%20III_EN.pdf. 31.07.2021.
Опубліковано
2021-11-12
Як цитувати
Баглай, О. І. (2021). ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 22-27. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-03
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)