ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ОНЛАЙН-ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  • С. Л. Голощук
Ключові слова: онлайн-навчання, офлайн-навчання, навички читання, способи обміну матеріалами онлайн, структура заняття

Анотація

Стаття присвячена питанням упровадження сучасних дистанційних освітніх технологій під час вивчення англійської мови студентами вищих навчальних закладів. Це дослідження спрямоване на виявлення впливу онлайн-навчання на формування навичок читання. У процесі дослідження конкретизується понятійний апарат навчання в форматі онлайн та офлайн; виокремлюються позитивні і негативні сторони навчання із застосуванням електронних технологій для навчального процесу в закладах вищої освіти; аналізується ефективність дистанційних технологій у контексті розвитку навичок читання. Детально охарактеризовані педагогічні шляхи впровадження мультимедійних засобів навчання під час вивчення іноземної мови як ключової умови фундаментальної підготовки кваліфікованого фахівця, орієнтованого на задоволення потреб сучасності. Вдосконалення навичок читання базується на ретельно продуманих і підібраних вправах, кожна з яких має на меті вдосконалення окремого аспекту навички читання. Автор статті пропонує план проведення онлайн-заняття із детальним роз’ясненням його елементів. Такий підхід допоможе викладачам створити структуру заняття, яка може бути адаптована до будь-якої теми та рівня знань студентів. Ще одним важливим елементом для проведення онлайн-занять є способи відображення та обміну матеріалами для читання. Автор наводить практичні рекомендації та пропозиції передачі інформації, які були апробовані на заняттях зі студентами. Досвід показує, що навички читання активно вдосканалюються із застосуванням сучасних онлайн-платформ. У дослідженні запропоновано окремі онлайн-ресурси з детальним описом їх особливостей. Це дасть змогу освітянам вибрати ті, які найбільше відповідають їхнім потребам. У зв’язку з цим розвиток навичок читання під час вивчення іноземної мови розглядається як шлях до творчості, роботи в новому середовищі та з людьми різних культур.

Посилання

1. Aebersold, J., & Field, M. (1997). From reader to reading teacher: Issues and strategies for second language classrooms. Cambridge: Cambridge University Press.
2. Bennett, S., Killen, C., & Marsh, D. (2007). Handbook of Online Education. New York, USA: Bloomsbury Publishing.
3. Burns, A., & Siegel, J. (Eds.). (2017). International Perspectives on Teaching the Four Skills in ELT: Listening, Speaking, Reading, Writing. Cham, Switzerland: Springer.
4. Displaying and sharing reading material. FutureLearn. Retrieved from: https://www.futurelearn.com/info/courses/online-tutoring/0/steps/45231
5. Dixon, S., Shewell, J., & Crandell J. (2020). 100 Ways to Teach Language Online: Powerful Tools for the Online and Flipped Classroom Language Teacher. New York, USA: Wayzgoose Press.
6. Fiock, H., & Garcia H. How to Give Your Students Better Feedback With Technology. Advice Guide. The chronicle of higher education. Retrieved from: https://www.chronicle.com/interactives/20191108-Advice-Feedback
7. Grabe, W., & Stoller, F. (2002). Teaching and researching reading. New York, NY: Longman.
8. Jenlink, P.M. (2017). Teacher Preparation for the Digital Age: Toward New Literacies, Epistemologies, and Pedagogies. Teacher Education and Practice, 555–581.
9. Ortlieb E. (2014). Theoretical Models of Learning and Literacy Development. Bingley, UK: Emerald Group Publishing.
10. Reading Lesson Plan. TEFL training college. Retrieved from: https://www.go-tefl.com/teflblog/reading-lesson-plan.
11. Teaching Reading and Writing. Reading skills. Teachingenglish. Retrieved from: https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/RW4_Reading%20skills.pdf.
Опубліковано
2022-01-10
Як цитувати
Голощук, С. Л. (2022). ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ОНЛАЙН-ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 188-192. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2021-3-26
Розділ
РОЗДІЛ VII. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ