ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ МУЗИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ОНЛАЙН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

  • Му Веньлун
Ключові слова: здобувачі, заклади вищої освіти, музика, інформаційно-комунікаційна компетентність, пандемія

Анотація

У статті порушено актуальну проблему організації онлайн-навчання в закладах вищої освіти Китайської Народної Республіки, зокрема викладання музичних навчальних дисциплін онлайн із використанням цифрових технологій та сервісів. Метою статті є висвітлення особливостей викладання музичних навчальних дисциплін онлайн у закладах вищої освіти Китайської Народної Республіки. Автором проаналізовано основні нормативно-правові документи Міністерства освіти Китайської Народної Республіки, у яких детерміновано необхідність упровадження онлайн-освіти у вищій школі. Серед них такі: «Десятирічний план розвитку інформатизації освіти (2011–2020 роки)», «Думка щодо зміцнення будівництва, застосування й управління відкритими онлайн-курсами у вищій освіті», «План дій з інформатизації освіти 2.0», «Розпорядження щодо належної організації та управління онлайн-навчанням у коледжах та університетах протягом періоду пандемії», «Специфіка побудови цифрових кампусів у коледжах та університетах (проєкт)». Аналіз нормативно-правової бази свідчить, що стратегічний розвиток країни спрямований на модернізацію освіти з допомогою освітньої інформатизації, поглиблення реформи викладання та навчання у вищій школі, глибоку інтеграцію інформаційних технологій та викладання, застосування й обмін якісними освітніми ресурсами для якісного покращення процесу навчання. Особливу цінність у статті становить розкриття автором особливостей викладання музичних навчальних дисциплін онлайн у закладах вищої освіти Китайської Народної Республіки, серед яких такі: урахування специфіки викладання музичних навчальних дисциплін, володіння цифровою грамотністю всіма учасниками освітнього процесу, забезпечення зворотного зв’язку, забезпечення інтерактивності та мультимедійної стимуляції, організація контролю навчально-пізнавальної діяльності здобувачів із боку викладача та самоконтроль. З’ясовано, що використання онлайн-платформ, цифрових сервісів в освітньому процесі закладів вищої освіти стало особливо необхідним та затребуваним у період пандемії, спричиненої коронавірусом, тоді як до цього в закладах вищої освіти Китайської Народної Республіки цифрові технології були лише допоміжним засобом у музичній освіті та не використовувалися повною мірою. Перспективи подальших наукових розвідок полягають у дослідженні проблеми формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх педагогів-музикантів у вищій школі Китайської Народної Республіки.

Посилання

1. Гань Вей. Дослідження платформи цифрової підтримки для музичної освіти. Філософія та соціальні науки. 2009. Т. 22. № 5 [J60–05].
2. Лян Хань Инь, Чжао Цинь, Куай Вэйхуа. «Інтернет + освіта»: дослідження моделі онлайнової платформи для навчання етнічної музики [J]. Художня освіта. 2019 (8). С. 61–62 .
3. Собченко Т. Формування цифрової компетентності в підготовці майбутніх учителів в Україні та КНР. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». 2021. № 1. Т. 7. С. 103–112.
4. Cобченко Т., Шен Ц. Організація змішаного навчання у підготовці майбутнього вчителя в Україні та КНР. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5 «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2021.
5. Тао Нана. Вплив цифрового середовища навчання на викладання музики в коледжах та університетах [ J] . Науково-технічна інформація. 2009.
6. Чжан Тин. Дослідження мультимедійних технологій у викладанні інструментальної музики [J]. Море мистецтв. 2007.
7. Ян Гуїнь. Створення та застосування цифрової системи навчання для вищої музичної освіти у моїй країні. Художня освіта. 2017 [Z8].
8. 教育部关于印发《教育信息化十年发展规划 [2011–2020 年]》的通知. URL: http://www.moe.gov.cn/srcsite/A16/s3342/201203/t20120313_133322.html (дата звернення: 01.11.2021).
9. 教育部关于加强高等学校在线开放课程建设应用与管理的意见. URL: http://www.moe.gov.cn/srcsite/A08/s7056/201504/t20150416_189454.html (дата звернення: 01.11.2021).
10. 教育部关于印发《教育信息化 2.0 行动计划》的通知. URL: http://www.moe.gov.cn/srcsite/A16/s3342/201804/t20180425_334188.html (дата звернення: 01.11.2021).
11. 中华人民共和国教育部.教育部应对新型冠状病毒感染 肺炎疫情工作领导小组办公室关于在疫情 防控期间做好 普通 高等学校在线教学组织与管理工作的指导意见. URL: http://www.moe.gov.cn/srcsite/A08/s7056/202002/t20200205_418138.html (дата звернення: 04.11.2021).
12. 教育部关于发布《高等学校数字校园建设规范(试行)》的通知 URL: http://www.moe.gov.cn/srcsite/A16/s3342/202103/t20210322_521675.html (дата звернення: 07.11.2021).
Опубліковано
2022-04-20
Як цитувати
Веньлун, М. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ МУЗИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ОНЛАЙН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 53-58. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2021-4-07
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)