ПРОФЕСІЙНІ ОРІЄНТИРИ ХОРМЕЙСТЕРСЬКОЇ ТА КОНЦЕРТМЕЙСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ НА ПРИКЛАДІ ВІДТВОРЕННЯ ЖАНРОВОЇ СПЕЦИФІКИ КАНТАТИ Д. СІЧИНСЬКОГО «ДНІПРО РЕВЕ»

Ключові слова: хормейстер, концертмейстер, мистецтво, педагогіка, жанр кантати.

Анотація

Сучасний мистецький процес едукації вимагає обґрунтування особливостей успішної його організації та реалізації, що, у свою чергу, передбачає постійний науковий пошук, творчу діяльність, вдосконалення фахових компетентностей тощо. Завдяки змістовному наповненню, методичним підходам, кращим практикам адаптації до нових умов, а також тісній взаємодії та взаєморозумінню учасників навчального процесу можлива повноцінна реалізація педагогічних завдань. Відтак на сучасному етапі актуальною є проблема професійних орієнтирів, зокрема в мистецьких професіях, які вимагають наявності не тільки певних знань, вмінь, навичок, бажання, працьовитості, таланту, вміння зрозуміти, відтворити, інтерпретувати твір мистецтва та втілити в життя його творчий смисл тощо, але і вміння адаптувати весь цей арсенал в сучасних реаліях, зокрема у важких умовах війни та викликах дистанційного навчання. У нашому випадку ми маємо на увазі злагоджену роботу хормейстера, де об’єктом забезпечення функції впливу є людина, та роботу концертмейстера, де таким об’єктом є інструмент. Мистецтво роботи в ансамблі є достатньо складним видом мистецтва, і для його опанування потрібна праця протягом всього професійного шляху. Специфіка успішного мистецького тандему вимагає знання хорової та музичної літератури, гармонії і сольфеджіо, володіння співочим голосом, емоційно-вольовим посилом, необхідними знання літератури, поезії, педагогіки, психології, вмінням проаналізувати те чи інше музичне полотно, розуміння жанрової специфіки, знання відомостей про композитора тощо. У межах нашої статті на прикладі твору Д. Січинського «Дніпро реве» ми висвічуємо особливості хормейстерської та концертмейстерської роботи щодо успішної реалізації педагогічних завдань художнього прочитання та виконання музичного полотна. Відтак увага звертається на особливості жанру кантати, музично-теоретичний аналіз твору Д. Січинського «Дніпро реве», методичні рекомендації роботи концертмейстера в практиці провідних спеціалістів.

Посилання

1. Колоскова Ж. Роль концертмейстера в процесі підготовки хорового диригента в умовах мистецького факультету. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Педагогічні науки. Випуск 139. 2015. С. 262–264.
2. Комаренко Н., Тилик І. Інтерпретаційно-творчі аспекти концертмейстерської діяльності у диригентсько-хоровому класі. Молодий вчений. № 11(51). 2017. С. 344–348.
3. Мирошникова А. О работе концертмейстера в классе хорового дирижирования: методические рекомендации для преподавателей и студентов музыкальных вузов. Київ, 1990. 20 с.
4. Молчанова Т.О. Мистецтво піаніста-концертмейстера у соціокультурному контексті сучасності. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Рівне, 2013. Випуск 19(1). С. 212–217.
5. Прокопов С. Дирижерская школа наивысших достижений. URL: http://num.kharkiv.ua/intermusic/ vypusk36/vyp36-Prokopov.pdf.
Опубліковано
2022-08-16
Як цитувати
Гнатів, З. Я., & Чмелик, Л. А. (2022). ПРОФЕСІЙНІ ОРІЄНТИРИ ХОРМЕЙСТЕРСЬКОЇ ТА КОНЦЕРТМЕЙСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ НА ПРИКЛАДІ ВІДТВОРЕННЯ ЖАНРОВОЇ СПЕЦИФІКИ КАНТАТИ Д. СІЧИНСЬКОГО «ДНІПРО РЕВЕ». Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 32-37. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-2-05
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)