ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «МЕТОДИКА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ»

Ключові слова: здоров’язбережувальна діяльність, валеологічна освіта, оздоровчі методики, інформаційно-комунікаційні технології, підготовка фахівців дошкільного профілю, діти дошкільного віку.

Анотація

Стаття висвітлює вплив вивчення дисципліни «Методика фізичного виховання та валеологічної освіти дітей дошкільного віку» на формування здоров’язбережувальної компетентності студентів спеціальності «Дошкільна освіта», а також розглядає основні закономірності процесу опанування знань про здоровʼя дошкільників майбутніми педагогами дошкільного профілю. Охарактеризовано основні шляхи практичного використання інтегративних знань, умінь та навичок, засвоєних під час навчання у закладі вищої освіти задля усвідомленого формування культури здоровʼя особистості дитини дошкільного віку, а також успішного формування стійкого інтересу щодо дотримання найелементарніших вимог здорового способу життя у повсякденному житті. Виокремлено основні складники професіоналізму сучасного вихователя закладу дошкільної освіти, котрі з-поміж інших передбачають сформованість власних ціннісних валеологічних орієнтацій, спроможність добирати доцільний інструментарій фізичного розвитку та оздоровлення дошкільників, імплементацію всієї розмаїтості традиційних, нетрадиційних, нестандартних методик і технологій оздоровчої роботи, відповідність здоров’язбережувальному середовищу конкретного дитячого закладу тощо. Проаналізовано необхідність вивчення курсу «Методика фізичного виховання та валеологічної освіти дітей дошкільного віку» студентами педагогічного університету з метою забезпечення належного ставлення дошкільників до власного здоровʼя. Доведено актуальність застосування інформаційно-комунікаційних технологій у освітній діяльності майбутніх вихователів на заняттях з фізичного розвитку, а також потребу активного впровадження комп’ютерних технологій у фізичне виховання студентської молоді задля отримання об’єктивних даних щодо показників психофізіологічних особливостей розвитку організму.

Посилання

1. Бойченко Т.Є. Валеологія – мистецтво бути здоровим. Здоров’я та фізична культура. 2005. № 2. С. 1–4.
2. Букрєєва Н.М. Створення здоров’язбережувального середовища в дошкільному закладі. Дошкільна освіта. 2007. № 3. С. 54–61.
3. Вільчковський Е.С., Курок О.І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку. Суми : Університетська книга, 2017. 428 c.
4. Гаращенко Л.В. Підготовка майбутніх вихователів до впровадження сучасних оздоровлювальних технологій в освітньому процесі закладів дошкільної освіти. Народна освіта. 2019. Вип. 2. С. 86–92.
5. Денисенко Н.Ф. Освітній процес має бути здоров’язбережувальним. Дошкільне виховання. 2007. № 7. С. 8–10.
6. Загородня Л.П., Тітаренко С.А., Барсуковська Г.П. Фізичне виховання дітей дошкільного віку. Суми : Університетська книга, 2018. 272 с.
7. Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у ДНЗ». URL: https://imzo.gov.ua/2016/09/08/list-mon-vid-02-09-2016-1-9-456-shhodo-organizatsiyifizkulturno- ozdorovchoyi-roboty.
8. Калічак Ю.Л. Методика фізичного виховання дітей : навчально-методичний посібник. Модуль 1. Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2013.198 с.
9. Калічак Ю.Л. Методика фізичного виховання дітей : навчально-методичний посібник. Модулі 2, 3. Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2014. 192 с.
10. Левінець Н.В. Впровадження здоров’язберігаючих технологій як актуальний напрям сучасної дошкільної освіти. Вісник інституту розвитку дитини : збірник наукових праць. Серія «Педагогіка». Вип. 16. Київ, 2011. С. 25–27.
11. Шамрай А.І. Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ. Дошкільний навчальний заклад. 2007. № 10. С. 8–10.
Опубліковано
2022-08-16
Як цитувати
Калічак, Ю. Л. (2022). ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «МЕТОДИКА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ». Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 38-43. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-2-06
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)