ВИКОРИСТАННЯ ПЕТ-ТЕРАПІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Ключові слова: здоров’я, здоровий спосіб життя, іпотерапія, дельфінотерапія, каністерапія, фелінотерапія, молодший шкільний вік.

Анотація

Стаття присвячена вивченню пет-терапії як інноваційної здоров’язбережувальної технології для роботи з молодшими школярами. Представлено теоретичний аспект та практичні рекомендації щодо організації навчально-пізнавальної діяльності у початковій школі. Розкривається генезис та можливості терапії. Проаналізовано вплив інноваційної технології в умовах Нової української школи, що фокусується на взаємодії з тваринами, які можуть позитивно впливати на психіку здобувачів освіти та сприяти розвитку сприйняття, пізнання, спілкування, рухової активності. Розглядається поняття пет-терапії як технології корекції здоров’я, яка дарує учням почуття прекрасного, сприяє максимальній мобілізації вольової діяльності, соціалізації, формуванню більш гармонійних стосунків зі світом. Вона повинна базуватися на системному та компетентнісному підходах. Охарактеризовано різновиди пет-терапії: каністерапія, іпотерапія, дельфінотерапія, фелінотерапія. Проаналізовано наукові джерела із цього питання і зроблено висновок про рівень зацікавленості вчителів та науковців у впровадженні терапії мета як формування здорового способу життя. Під час проведення дослідження впливу пет-терапії у навчальному процесі Нової української школи підтверджено: позитивну динаміку розвитку молодших школярів; покращення їхніх координаційних здібностей та емоційного стану, соціалізації та адаптації до взаємодії з навколишнім світом. З’ясовано переваги впровадження пет-терапії в освітньо-виховному процесі, в якому головною рушійною силою є вчитель, тому що вирішальним під час впровадження та поширення нововведень є суб’єктивний чинник. Зроблено узагальнюючі висновки, що здоров’язбережувальні технології дають змогу забезпечувати належне здоров’я дітей, піклуватися про високий рівень їх самореалізації, розвивати здоровий спосіб життя. Надано бібліографічний список.

Посилання

1. Клевака Л.П. Досвід використання каністерапії в діяльності закордонних соціальних працівників. Суспільство і особистість у сучасному комунікаційному дискурсі: ІІ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ. 2020. С. 33–38.
2. Кряжева Н.Л. Кот и пес спешат на помощь. Ярославль: «Академия, К», «Академия развития», 2000. 176 с.
3. Непомнящих Т.А. Анималотерапия как вид медико-социальной реабилитации лиц с ограниченными возможностями. Состояние здоровья: медицинские, социальные и психолого-педагогические аспекты: VII Междунар. науч.-практ. интернет-конференция. Чита : Забайкал. гос. ун-т, 2016. С. 784–792.
4. Research & Branding Group. URL: http://rb.com.ua/blog/koshki-i-sobaki-v-zhizni-ukraincev/ (дата звернення: 15.05.2022).
5. Татаринцева Н.А. Канистерапия как метод работы с молодыми людьми с ограниченными возможностями здоровья (18-30 лет). ВНЕ РАМОК, ВНЕ ГРАНИЦ, 2016. 121 с.
6. Федій О.А. Естетотерапія : навч. посіб. Вид. 2-ге, переробл. і допов. Киъв : «Видавництво «Центр учбової літератури», 2021. 304 с.
7. Чуприков А.П., Хворова А.М. Расстройства спектра аутизма: медицинская и психолого-педагогическая помощь. Изд. 2-е, дополн. Львов : Мс, 2013. 272 с.
Опубліковано
2022-08-16
Як цитувати
Потюк, С. В. (2022). ВИКОРИСТАННЯ ПЕТ-ТЕРАПІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 133-138. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-2-20
Розділ
РОЗДІЛ VI. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ