ОСОБЛИВОСТІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: інформатизація суспільства, інформаційно-комунікативні технологї, інклюзивна освіта, здобувачі освіти, особи з особливими освітніми потребами.

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність проблеми застосування інформаційно- комунікаційних технологій у навчанні осіб з особливими освітніми потребами, їх роль у реалізації ідей інклюзивної освіти. Досліджено процес інформатизації освіти, cпричиненого розвитком технологій, що ведуть до інформатизації усіх сфер суспільства. Доведено, що інформатизація освіти сприяє підвищенню її якості, на сучасному етапі спостерігається тенденція збільшення кількості віртуальних освітніх платформ, цифрових інструментів та електронних ресурсів для навчання онлайн та офлайн. Це істотно полегшує доступ до освітнього процесу людей з особливостями психофізичного розвитку, спілкування з однодумцями, розвиток здібностей, партнерську взаємодію тощо. Визначено, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні здобувачів освіти з особливими освітніми потребами уможливлює компенсацію порушень функцій організму та оптимізацію процесу отримання знань студентами, полегшує процес комунікації, розширення соціальних зв’язків, що в цілому сприяє оптимізації навчально-виховного процесу закладу освіти. З’ясовано умови, за яких інформаційно-комунікаційні технології можуть зіграти прогресивну роль у розвитку освіти осіб з особливостями психофізичного розвитку, в оптимізації освітнього інклюзивного простору, трансформації його розбалансованості та активного впливу на вдосконалення сучасних освітніх систем. Проаналізовано значення інтеграції сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у систему інклюзивної освіти як чинника підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців.

Посилання

1. Теорія і практика інклюзивної освіти / Бондар К.М., Дорошенко Л.В., Жукова Л.В. та ін. Кривий Ріг, 2019. 170 с.
2. Заіка В.М., Ющенко О.М. Захист прав людей із особливими освітніми потребами в Україні в умовах інтеграції до європейського освітнього простору. Права людини в Україні: сучасний стан та механізм реалізації. 2016. С. 183–188.
3. Запорожченко Ю.Г. Використання засобів ІКТ для підвищення якості інклюзивної освіти. Інформаційні технології в освіті. 2013. С. 138–145.
4. Колупаєва А.А. Педагогічні технології інклюзивного навчання. Харків, 2018. 160 с.
5. Маслюк Ю.А. Проблеми використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчальній діяльності. Інновації в освіті. 2006. С. 117–123.
6. Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/ show/2145-19 (дата звернення: 11.06.2018).
7. Шевців З.М. Основи інклюзивної педагогіки. Львів, 2019. 264 с.
8. Якубов С., Якінін Я. Технології SMАRT та навчальні матеріали. Hі-Tech у школі. 2011. С. 8–11.
Опубліковано
2022-08-16
Як цитувати
Дем’янюк, В. В., & Михасюк, К. В. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 176-180. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-2-26
Розділ
РОЗДІЛ VIII. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ