ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ 8-9 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

  • Т.І. Кушнір
Ключові слова: мовна особистість, мовно-мовленнєва компетентність, мовленнєва діяльність, граматична компетентність, мотиваційний компонент, вивчення синтаксису

Анотація

У статті висвітлено погляди лінгводидактів, психолінгвістів щодо психолого-педагогічних особливостей формування граматичної компетентності в учнів 8-9 класів. Доведено, що граматична компетентність – це невід’ємна складова комунікативної компетентності, уміння мовця будувати ефективну мовленнєву поведінку, яка відповідає нормам соціальної взаємодії, притаманним конкретній культурі. Головним компонентом є мотиваційний, оскільки потреби, мотиви, цілі діяльності є тими психічними елементами, від яких залежить ефективність процесу оволодіння знаннями.

Посилання

1. Вікова психологія / За ред. Г.С.Костюка. – К. : Рад. школа, 1976. – 257 с.
2. Горохова Т.О. Граматична компетенція як складова професіограми студента-філолога [електронний ресурс] / Горохова Т.О. – Режим доступу: htth: // elibrary.kubg.edu.ua/1082/1/T_Gorohova_DMU_3_GI.pdf
3. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И.А. Зимняя. – М. : Исследоват. центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 213 с.
4. Компетентнісний підхід в освіті : теоретичні засади і практика реалізації : матеріали методол. семінару 3 квіт. 2014 р., м. Київ : [у 2 ч.]. Ч.1 / Нац. акад. пед. наук України ; [редкол. : В.Г. Кремень (голова), В.І. Луговий (заст. голови), О.І. Ляшенко (заст. голови) та ін.] – К. : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014 – С. 217-226.
5. Компетентнісний підхід у неперервній освіті : колективна монографія / за наук. ред. І.Г.Єрмакова. – Донецьк : Каштан, 2012. – 260 с.
6. Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н.В. Кузьмина. – М. : Просвещение, 1990. – С.90.
7. Лінгводидактичні основи формування лінгвістичних понять в учнів основної школи під час вивчення граматики [електронний ресурс] / Н.М.Дика // Актуальные достижения европейской науки – 2015 / Філологічні науки. Методика навчання мови і літератури. – Режим доступу: http://www.rusnauka. com/23_ADEN_2015/Philologia/1_198359.doc.htm
8. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / За ред. М.І. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2005. – С. 59-70.
9. Омельчук С.А. Формування мовленнєво-комунікативних умінь учнів основної школи на завершальному етапі вивчення синтаксису : дис. канд. пед. наук : 13.00.02 / Омельчук Сергій Аркадійович. – Х., 2003. – 234 с.
Опубліковано
2023-06-08
Як цитувати
Кушнір, Т. (2023). ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ 8-9 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 195-201. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3269
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ